Cultura
'Quatre mesos, tres setmanes i dos dies' s'emporta la Palma d'Or
La cinta romanesa Quatre mesos, tres setmanes i dos dies (4 luni, 3 saptamini si 2 zile), de Cristian Mungiu, ha guanyat la Palma d'Or 60è Festival de Cannes. El màxim premi del festival l'ha anunciat el jurat durant la cerimònia de lliurament de guardons amb què es clausura el certamen.
La pel·lícula de Mungiu, que tracta sobre l'avortament clandestí durant el règim comunista a Romania, també va guanyar el dissabte passat el premi de la crítica internacional FIPRESCI.
Palmarès
Els germans Joel i Ethan Coen amb el seu No Country for Old Men no han figurat en el palmarès. També ha estat absent una altra pel·lícula favorita: Alexandra d'Alexander Sukourov. En canvi, Naomi Kawase es duu el Gran Premi del Festival per la seva tercera pel·lícula, Mogari no Mori (El bosc de Mogari), que tracta sobre els difícils costums funeraris i el duel entre els budistes japonesos. Una obra severa i emocionant, amb un profund sentit de la comunió amb la naturalesa.
Hi ha hagut un premi extra, el del 60è aniversari, que més que una pel·lícula premia el conjunt d'una obra fílmica. Gus Van Sant, que ja va guanyar la Palma d'Or per Elephant i que és un autor "abonat" al Festival, ha estat recompensat sense sorpresa per l'obra Paranoid Park.
El premi del millor director ha estat per Julian Schnabel per Li Scaphandre et li papillon, que explica una història pràcticament impossible, però que és perfectament comprensible.
El premi del millor guió recompensa un altre dels favorits: Fatih Akin per Auf der Anderen Seite que tracta dels problemes de les fronteres en l'Europa actual.
El premi d'interpretació masculí ha estat pel protagonista de la pel·lícula russa d'Andrei Zviaguintsev, Izgnanie, Konstantin Lavronenko. El premi a la millor actriu ha recaigut sobre la coreana Jen Do Jeon pel seu extraordinari treball en Secret Sunshine de Lee Chang Dong.
Per a acabar, el Premi del Jurat que va ex aequo a Persepolis, dibuix animat autobiogràfic de la iraniana Marjane Satrapi realitzat en col·laboració amb el francès Vincent Parannaud i Stellet Licht (Llum Silenciosa), del mexicà Carlos Reygadas.
Fora de la competició, la Càmera d'Or, que pot recompensar totes les primeres pel·lícules presentades en qualsevol secció ha anat aquest any a Meduzot (Medusas), pel·lícula israeliana d'Edgar Keret i Shina Geffen. La pel·lícula parla de la vida a Tel Aviv i barreja realisme i surrealisme.
La pel·lícula de Mungiu, que tracta sobre l'avortament clandestí durant el règim comunista a Romania, també va guanyar el dissabte passat el premi de la crítica internacional FIPRESCI.
Palmarès
Els germans Joel i Ethan Coen amb el seu No Country for Old Men no han figurat en el palmarès. També ha estat absent una altra pel·lícula favorita: Alexandra d'Alexander Sukourov. En canvi, Naomi Kawase es duu el Gran Premi del Festival per la seva tercera pel·lícula, Mogari no Mori (El bosc de Mogari), que tracta sobre els difícils costums funeraris i el duel entre els budistes japonesos. Una obra severa i emocionant, amb un profund sentit de la comunió amb la naturalesa.
Hi ha hagut un premi extra, el del 60è aniversari, que més que una pel·lícula premia el conjunt d'una obra fílmica. Gus Van Sant, que ja va guanyar la Palma d'Or per Elephant i que és un autor "abonat" al Festival, ha estat recompensat sense sorpresa per l'obra Paranoid Park.
El premi del millor director ha estat per Julian Schnabel per Li Scaphandre et li papillon, que explica una història pràcticament impossible, però que és perfectament comprensible.
El premi del millor guió recompensa un altre dels favorits: Fatih Akin per Auf der Anderen Seite que tracta dels problemes de les fronteres en l'Europa actual.
El premi d'interpretació masculí ha estat pel protagonista de la pel·lícula russa d'Andrei Zviaguintsev, Izgnanie, Konstantin Lavronenko. El premi a la millor actriu ha recaigut sobre la coreana Jen Do Jeon pel seu extraordinari treball en Secret Sunshine de Lee Chang Dong.
Per a acabar, el Premi del Jurat que va ex aequo a Persepolis, dibuix animat autobiogràfic de la iraniana Marjane Satrapi realitzat en col·laboració amb el francès Vincent Parannaud i Stellet Licht (Llum Silenciosa), del mexicà Carlos Reygadas.
Fora de la competició, la Càmera d'Or, que pot recompensar totes les primeres pel·lícules presentades en qualsevol secció ha anat aquest any a Meduzot (Medusas), pel·lícula israeliana d'Edgar Keret i Shina Geffen. La pel·lícula parla de la vida a Tel Aviv i barreja realisme i surrealisme.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.