Cultura

sector en Expansió

El manga fa créixer un 11% les vendes de còmics a Catalunya

L’ICEC estima que entre el 55% i el 60% de l’augment s’ha produït gràcies als productes japonesos

L’aposta de les plataformes per l’‘anime’ i l’entrada massiva de públic jove expliquen la pujada

L’aposta de les plataformes per l’anime, en especial de Netflix; el confinament i l’increment de la lectura; l’entrada massiva del públic més jove, i la major aposta per part de les editorials, amb una oferta per a tots els públics i amb l’aparició de nous segells, són alguns dels motius que han disparat la venda de manga a Catalunya. Així ho han explicat a l’ACN editors i experts del món del manga. Segons l’ICEC, amb dades de Librired, entre el 2020 i el 2021es va produir un increment de l’11,6% en la venda de còmics a Catalunya , una tònica que segueix aquest 2022. S’estima, ha apuntat l’ICEC, que entre el 55% i el 60% d’aquest augment correspon al manga.

En pandèmia, segons va informar la Confederació Espanyola de Gremis i Associacions de Llibreters (CEGAL), la venda de manga han crescut un 70%. “El manga segueix sent una porta d’entrada al món del còmic i la lectura per a molts joves, i a més té una gran capacitat per retenir als lectors amb propostes que s’adapten al moment vital del lector”, van destacar els representants de CEGAL.

Segons l’ICEC, amb dades de Librired, hi ha un increment de l’11,6% en la venda de còmics en general a Catalunya entre 2020 i 2021, que és superior a l’increment de llibres en total. Si el 2020 es van vendre 4.495.047 exemplars d’entre 980.277 títols venuts; el 2021, es van vendre 5.016.246 exemplars d’entre 1.030.883 títols, i la primera meitat de 2022, entre gener i juny, s’han venut 2.799.791 exemplars d’entre 510.719 títols.

S’estima, apunta l’ICEC, que entre el 55% i 60% d’aquests títols i exemplars correspon al manga. Editors i experts en manga han explicat a l’ACN els motius d’aquest increment que s’ha imposat durant la pandèmia i arran del confinament. L’editora i coordinadora editorial de la línia de manga a Norma Editorial, Annabel Espada, explica que el manga és un gènere que feia bastant temps que tenia una trajectòria ascendent amb la introducció de nou públic, però, afegeix, després del confinament s’ha vist un increment molt significatiu a nivell de l’interès i de les vendes de manga.

Francisco Calderón, director editorial d’ECC, creu que l’augment notable de vendes s’ha notat en el còmic i en el manga de manera lineal i sobretot durant la pandèmia. “La gent va aprofitar per comprar en línia, per llegir més i tenir més oci per gaudir i vam tenir un augment significatiu de les vendes”, assegura. “El gran motiu és que la gent ha passat l’oci a casa seva i ha buscat formes que no és gastar-se els diners en sortir i s’ha centrat més en el consum dins de casa”, indica. Calderón creu que gent que ha entrat durant la pandèmia a llegir manga s’han quedat. “No ha estat un boom de tres o quatre mesos, sinó que el nombre de lectors ha crescut i es manté.”

Un altre motiu per explicar l’auge del manga és l’aposta de les plataformes per l’anime. Binland Saga, My hero academy, Jojo’s bizarre adventure o Vinland saga són algunes de les sèries animades que es poden veure, per exemple, a Netflix. Espada destaca que “han ajudat molt les plataformes, que han animat als espectadors a buscar la versió de manga de l’anime que han vist per streaming”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.