Cinema

Trauma infantil i fantasia a Sitges

Sadrac González-Pereda porta al festival un drama amb alguns ingredients dels còmics de superherois

Les pel·lícules, l’aspecte i el mateix nom de Sadrac González-Pereda (Madrid, 1983) s’allunyen dels cànons, i això és un valor molt apreciat en els festivals de cinema i en el món de la creativitat, associat, d’alguna manera, amb la llibertat, la diversitat i l’originalitat. El seu film Asombrosa Elisa és una producció catalana presentada ahir a concurs al Festival de Sitges que s’estrena aquest mateix divendres als cinemes. Té alguns ingredients del món dels superherois, però ningú que el conegués esperava cap semblança amb els films de Marvel. I no s’equivocava. “No m’interessen les pel·lícules de superherois que fa Hollywood, però sí el món del còmic –diu en una entrevista a El Punt Avui–. El còmic nord-americà, des que van néixer Superman, Marvel..., explora d’una manera lúdica temes interessants sobre la identitat, el trauma, la venjança, la política del moment...”

La protagonista, Elisa, creu que és té poders. “Al meu personatge li agradaria ser una superheroïna. Ha perdut la seva mare i llegeix un còmic sobre una dona que pot fer coses que ella amb 12 anys no pot fer... No em refereixo només a superpoders, també al que només pot fer un adult. Hi ha una connexió amb el que ella voldria fer de gran.”

Una nena traumatitzada

El director parla d’un tema que coneix bé: “Quan som adults sabem portar millor el trauma, però quan ets un preadolescent pots imaginar molt més, i això és interessant. De nen vaig tenir moltes experiències d’adult, suposo que per això m’interessa tant el trauma infantil i treballar amb nens, i posar-los en un compromís d’adults, com el poden afrontar.” Sadrac explica que es va criar amb la seva mare i la seva àvia, no va conèixer el seu pare, i a més pertany al col·lectiu queer, i li quan començo un guió la protagonista és una dona, interessa més la psicologia femenina.

Els dos llargmetratges que ha presentat al Festival de Sitges tenen un accident com a motor dramàtic. “Vaig escriure Asombrosa Elisa abans de Black hollow cage [2017]. Com que no aconseguia finançament, vaig reciclar algunes parts en aquesta pel·lícula i vaig rodar en anglès. M’agrada que el motor de la trama sigui un accident. Si et vols venjar d’algú que ha fet una cosa sense voler, moralment és més qüestionable que si algú, per exemple, ha assassinat la teva mare. Al final, la pel·lícula parla de la impossibilitat de la venjança. El que ha passat ja ha passat, i la venjança és fútil.” Li preguntem si és també una pel·lícula sobre la tristesa. S’ho rumia un moment i conclou: “La vida és molt trista; per tant, suposo que sí.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MÚSICA

Pearl Jam, a Barcelona després d’un mareig de preus dinàmics

BARCELONA

Liddell i Baró d’Evel sota el volcà francès a Avinyó

Avinyó
Xavier ‘Xevi’ Sala i Costa
Il·lusionista

“Un artista ha de seguir dalt de l’escenari mentre el cos aguanti”

Santa Cristina d’Aro
cultura

Mor l’artista d’avantguarda Gerard Sala als 82 anys a Sant Joan de les Abadesses

música

L’holandès Tom Kerstens obre el 21è Festival de Guitarra Girona Costa Brava

Girona
música

La 17a edició del Vijazz porta Hiromi, Cory Henry i Lizz Wright a Vilafranca

vilafranca del penedès
Crítica

Una gravetat aleatòria

ARTS EN VIU

L’espectacle més gran de Dagoll Dagom, com a inici del comiat

BARCELONA
música

Mishima, Magalí Datzira, Ernest Crusats i Magalí Sare actuaran al terrat de La Fàbrica de Celrà

celrà