Cultura

L’Anoia crea una marca per ser referent català de l’artesania

El Consell Comarcal ha creat Artisania per dinamitzar el sector

El Consell Comarcal de l’Anoia impulsarà l’artesania del territori per ser-ne un referent català. Ha creat la marca Artisania per “aglutinar, donar veu i promocionar el sector artesà de la comarca”, segons explica la tècnica de desenvolupament econòmic del consell, Susanna Llopart, en declaracions recollides per l’ACN.

Pretenen promoure una activitat ja prou present en la comarca, que té més de 150 artesans i creadors. De fet, també volen sumar més municipis i artesans. En aquest sentit, diversos municipis rurals ja estaven realitzant iniciatives per dinamitzar el territori mitjançant l’artesania. Ara bé, el projecte comarcal fa un pas més enllà en termes d’ambició: contempla diverses accions, com ara la creació d’una pàgina web des d’on els artesans podran vendre els seus productes, la programació de cursos de formació, portes obertes als tallers o la creació d’un pla pedagògic per a les escoles rurals. La proposta vol fomentar el sector artesanal i projectar culturalment, turísticament i econòmica els municipis. Alhora, vol reactivar l’economia local, tornant a fer servir locals comercials buits.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Literatura

Presenten la biografia de Tom Sharpe

Llafranc
Mirador

Fotografia revolucionària

Música

Mor Astrud Gilberto, la “noia” d’Ipanema

Sònia Casas s’endú el Premi Nèstor Luján amb una novel·la sobre Gaudí

barcelona

La 28a Fira de Circ al Carrer de la Bisbal reforça l’aposta pel circ contemporani

LA BISBAL D’EMPORDÀ
patrimoni

Cultura elimina després de 40 anys la passera provisional de la seva seu a la Casa Solterra

girona
Música

Una dotzena de propostes de música en viu als parcs i barris de Girona, a la setena edició de Notes al Parc

Girona

Dos concerts gratuïts de música clàssica al Bogatell

Barcelona
IRENE SOLÀ
ESCRIPTORA

“Jugo amb el passat però parlo del present”

Vic