Cultura

Crítica

cinema

Sensibilitat

Mia Hansen- Løve ho aborda tot de manera complexa i intel·ligent

Fa setze anys, quan només en tenia vint-i-quatre, Mia Hansen-Løve va dirigir el seu primer llargmetratge: Tout est pardonné. Des d’aleshores, n’ha fet set més (entre els quals, els extraordinaris Le père de mes enfants i L’avenir, protagonitzat per una Isabelle Huppert en estat de gràcia) en què narra experiències de vida amb la finesa i contenció sentimental que caracteritzen el seu cinema, com també ho fa l’elegància de les seves imatges que fan atenció a la gestualitat corporal dins de la millor tradició francesa. Una cosa que sorprèn és la maduresa amb què, des del primer moment, ha abordat les experiències dels seus personatges.

Després de L’illa de Bergman, una mena d’exorcisme sobre la seva separació del també director Olivier Assayas rodada en el lloc on va viure els últims anys un dels cineastes que més han afrontat la crisi i la ruptura de parella, arriba una pel·lícula de Hansen-Løve sobre el naixement d’un amor, però també sobre el fet d’haver d’assumir una pèrdua d’altra mena. Una bonita mañana (Un beau matin) , presentada al Festival de Canes a la Quinzena de Realitzadors de l’any passat, està protagonitzada de manera absoluta per Léa Seydoux: una actriu que s’acorda amb la sensibilitat i la contenció de Hansen-Løve. N’hi ha prou amb la mirada malenconiosa de Seydoux, que ofereix el seu rostre sense maquillatge, per expressar la pena del personatge davant de la malaltia neurodegenerativa del seu pare: encarnat pel gran Pascal Greggory, és un filòsof, com ho era el pare, que va patir una malaltia semblant, de la directora.

La protagonista, una jove vídua i mare d’un fill, viu aquesta pena al temps que s’enamora d’un vell amic. La relació, però, és difícil perquè l’home (Melvil Poupaud) està casat. El desig compartit es barreja amb els dubtes i les incerteses. Com sempre fa Mia Hansen-Løve, tot s’aborda de manera complexa i intel·ligent. Amb una tonalitat justa i una sensibilitat sense afectació que, per això mateix, pot resultar commovedora.

Una bonita mañana
Directora: Mia Hansen-Løve. Intèrprets: Léa Seydoux, Melvil Poupaud, Nicole García, Pascal Greggory, Kester Lovelace
França, 2022


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Mor l’escriptor Antonio Gala als 92 anys

barcelona
cinema

Palma d’Or a la dissecció implacable d’una parella

canes
Mirador

Castanys, l’home tranquil

Cinema

El film vietnamita ‘Bên Trong Vo Ken Vang’, premi a la millor òpera prima a Canes

Barcelona

Carles Santiago guanya el premi popular de ’La Sardana de l’Any del 2022’

LLORET DE MAR

Arrenca el Festivalot i omple la Devesa de famílies

GIRONA

Els paisatges que han inspirat una vintena d’artistes catalans, en un llibre

barcelona
cinema

La poesia d’Alice Rohrwacher il·lumina al final del festival de cinema de Canes

canes

El Quartet Mèlt celebra 10 anys amb la publicació del tercer disc ‘Celebrem’

Barcelona