Música

MÚSICA

Una 37a edició ‘diferent i de descobriments’ a Peralada

La construcció d’un nou auditori als jardins del castell ha motivat que la 37a edició del Festival de Peralada, presentada aquest matí a l’Ideal Centre d’Arts Digitals del Poblenou de Barcelona, sigui d’una “intensitat i duració” diferent al que és habitual, segons l’ha definida Isabel Suqué Mateu, presidenta de la Fundació.

Amb una desena d’espectacles a l’Església del Carme i un nou escenari al mirador del Castell entre el 28 de juliol i el 5 d’agost, però, el festival, que té a Oriol Aguilà com a director, emfasitzarà la seva vocació de “descoberta” amb la vista posada al 2024, quan el futur auditori ja estarà enllestit i Peralada, segons Aguilà, refermarà la seva “capitalitat” en el mapa de festivals de la Mediterrània.

Peralada 2023 començarà el 28 de juliol amb una nit 100% dedicada a Verdi a càrrec del tenor italo-britànic Freddie de Tommaso, guanyador del Concurs Viñas l’any 2018 i “disputat” actualment, ha dit Aguilà, pels teatres lírics més importants del món. De Tommaso repetirà visita a Peralada després d’haver-hi debutat fa unes setmanes en la primera edició del Festival de Pasqua.

La soprano Diana Damrau, protagonista, l’any 2015, d’un “memorable” recital al festival (29 de juliol) i un espectacle de la Capella Mediterranea, dirigida per Leonardo García Alarcón, que, en el seu debut a l’Empordà, planteja una trobada a través del temps entre Claudio Monteverdi i Astor Piazzola (30 de juliol) continuaran les activitats a l’Església del Carme, on, el 31 de juliol, Jordi Savall, absent durant molt de temps en les programacions del festival, oferirà amb Le Concert des Nations una immersió en les músiques que sonaven a les corts de Lluís XIII, Lluís XIV i Lluís XV.

La 37a edició continuarà amb una actuació en solitari del ballarí i coreògraf Israel Galván, que debuta al festival (1 d’agost), i amb un concert en homenatge a Victòria dels Àngels de la soprano del Bages Núria Rial (2 d’agost). El tenor nord-americà Jonathan Tetelamn (3 d’agost); The telephone or l’amour à trois (una òpera còmica de Gian Carlo Menotti amb el català Jan Antem en un dels rols protagonistes, l’endemà) i un recital de cloenda amb la barcelonina Serena Sáenz i el basc Xabier Anduaga (5 d’agost) reblaran aquesta edició de transició del festival. Les entrades es psen a la venda avui a les quatre del tarda.

Durant l’acte d’avui, el festival ha presentat també l’espectacle immersiu L’Obsequi (6 i 7 de maig, a Ideal), amb propostes del compositor i director empordanès Marc Timón, la coreògrafa Iratxe Ansa i el coreògraf i ballarí londinenc Botis Seva, a qui Isabel Suqué ha lliurat el tercer premi Carmen Mateu Young Artist European Award.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

crónica

Oques Grasses en salsa dolça

GIRONA

El manifest d’Agitart centra el Dia Internacional de la Dansa

girona
cultura

L’alt i constant mestratge de Mercè Vidal

Paola Cortellesi
Cineasta i actriu

“Els italians portem el neorealisme a l’ADN”

Barcelona
cultura

Mor Francisco Rico, un dels grans experts del ‘Quixot’

barcelona

Marc Larré guanya el premi Antoni Vila Casas d’Escultura 2024

palafrugell
cultura

La llei contra la bruixeria més antiga d’Europa, de les Valls d’Àneu, compleix 600 anys

barcelona
Novel·la Gràfica

Jaime Martín i les trementinaires del Pirineu

Barcelona
Blaumut
Grup barceloní de pop, acaba de publicar el ‘Capítol 1’ del seu nou disc, ‘Abisme’

“Ara hi ha un consum excessiu de tot, sense gaudir de res”

Barcelona