Art

ART

Més adquisicions per a la Col·lecció Nacional

La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, ha presentat la nova línia d’adquisicions d’art de la postguerra i segones avantguardes per a la Col·lecció Nacional. Es tracta d’una línia que comprèn l’adquisició d’obres realitzades entre els anys 1940 i 1980, uns anys brillants en l’àmbit artístic, amb artistes d’una gran repercussió internacional i altres creadors que cal donar a conèixer de manera més explícita, com és el cas d’artistes dones.

Els objectius principals que persegueix el Departament de Cultura amb aquestes adquisicions és, d’una banda, fer un relat d’aquest període que ajudi a entendre per què és tan important, i que ompli els buits existents en les col·leccions d’aquests anys als museus catalans i a la Col·lecció Nacional. També es volen protegir les col·leccions d’aquest període a Catalunya. Així, es compraran obres d’artistes com Josep Guinovart, Norman Narotzky o d’Aurèlia Muñoz.

Seguint una sèrie de criteris establerts pel departament de Cultura i que son públics, es donarà prioritat a les obres dels anys 40 i 50 per intentar evitar la precarietat en la conservació, moltes d’elles en perill de dispersió després de la mort dels artistes o amb valoracions econòmiques baixes o vendes descontrolades.Les obres que s’adquireixin aniran als diferents museus registrats del territori. Es vol comprar obra realment necessària i que es pugui exposar.

Aquest any 2023, el Departament de Cultura destinarà ja 300.000 euros a aquesta nova línia. Un import que s’ha de sumar a la resta que destina a l’adquisició d’obres per a la Col·lecció Nacional (2,6 M), donant un total de 2,9 milions d’euros per aquest any. La consellera de Cultura ha afirmat que “ara ens impliquem com a Generalitat” creant una línia específica per al període comprès entre 1940-1980 de la Col·lecció Nacional perquè “és irregular i té mancances”. “Sabem que és una època que no hem tocat prou, que fa relat de país, molt rica artísticament. Són els artistes que van treballar en ple franquisme, sortint de la norma clàssica, creant en un context molt desfavorable”, ha subratllat. Garriga també ha agraït a les famílies, els mecenes i les galeries la “feina molt important” feta per mantenir aquesta obra, conservar-la i fins i tot difondre-la quan la Generalitat no ha tingut recursos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

LLIBRES
LLIBRES

Les setenes jornades Transversal se sumen al centenari de la mort d’Àngel Guimerà

el vendrell

L'art català desaparegut

Barcelona

Veu arrossegada del carrer

Barcelona
Ryûsuke Hamaguchi
Director de cinema

“Cada generació deixa els problemes per a la següent”

Barcelona
Ferran Palau
El músic de Collbató presenta disc i curtmetratge

“Sense idees boges, el país, culturalment, no avançaria”

Barcelona
Art

Patricio Reig indaga a La Mercè en la dialèctica de la mirada

Girona
Crítica

Passió per l’òpera

Crítica

L’humanisme que defensa la naturalesa

ARTS ESCÈNIQUES

“Vosaltres, els catalans”