Arts escèniques

festival castell de Peralada

Una opereta còmica sobre la vida i el mòbil

El compositor italoamericà Gian Carlo Menotti (1911-2007) va estrenar l’opereta còmica The Telephone, or L’Amour à trois a Nova York el 1947. Llavors és probable que el telèfon fos ja el tercer en discòrdia en algunes parelles; ara, el 2023, segur que ho és, en la seva omnipresent versió mòbil. Per això, el director del Festival Castell de Peralada, Oriol Aguilà, es refereix a Menotti com un “visionari” per presentar el muntatge de The Telephone que avui es podrà veure al mirador del castell (entrades exhaurides), amb direcció escènica de la basca María Goiricelaya i direcció musical del canari Iván Martín, al capdavant del Galdós Ensemble. Ruth González i Jan Antem interpreten la parella protagonista, la Lucy i en Ben. Tots dos es troben en un gimnàs –“Un lloc poc convencional on un munt de persones s’entrenen però no es comuniquen, perquè hi porten també el mòbil i cadascú va a la seva”, explica Goiricelaya– quan en Ben li vol demanar a la Lucy per casar-se, però les trucades constants al mòbil d’ella fan impossible la declaració del noi.

Aquesta producció de The Telephone es va estrenar el març passat en versió castellana al Festival Musika-Música de Bilbao, però a Peralada es podrà escoltar en la versió original anglesa. La durada de la peça original és de 25 minuts, que en el cas de la posada en escena de Goiricelaya s’ha allargat fins als 50 minuts, ja que s’hi han afegit un preludi i un seguit d’accions que ajuden a situar el públic en el context. El festival remarca que aquesta és una de les poques òperes en què els mateixos intèrprets animen els espectadors a utilitzar els seus telèfons mòbils, i sens dubte també és una bona proposta per acostar els joves a l’òpera. De fet, després de la representació tindrà lloc el concert Ticket to ride: The Beatles i Bowie, a càrrec de GIO Symphonia, amb un còctel d’estiu.

Canvi a la cloenda

El Festival Castell de Peralada es tancarà demà amb un recital líric a l’església del Carme protagonitzat per la soprano basca Serena Sáenz i el tenor nord-americà Jonah Hoskins (1996), que substitueix l’anunciat Xabier Anduaga, per una malaltia. Maciej Pikulski els acompanyarà al piano. En principi no queden entrades, tot i que, pel canvi d’intèrpret, hi ha la possibilitat de sol·licitar la devolució automàtica de les entrades adquirides.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Faulkner, l’autor de les mil veus

Barcelona
MÚSICA

Guillamino: “A la música del país, li falta un sentiment una mica més de tribu”

BARCELONA
música

Lecocq debuta amb ‘Sous la glace / Sota el gel’, un manifest bilingüe contra la superficialitat

la bisbal d’empordà
Crítica
música

Blau de Colònia

GIRONA
calonge

L’Orquestra Di-versiones encapçala el cartell del tercer OncoMusic Fest

calonge

Llum verda a la nova biblioteca central pendent de trobar el finançament de 13,9 milions

SANT CUGAT DEL VALLÈS
TEATRE

El TNC aborda la crítica al sistema judicial amb ’Els criminals’

BARCELONA
Cultura

Adeu a Lorena Velázquez, la reina del cinema fantàstic

novetat editorial

Laurent Binet presenta una novel·la epistolar i detectivesca

Barcelona