Cultura

SOCIETAT

Mor als 91 anys Santi Peñalver, soci d’honor dels Xiquets de Reus

La colla castellera l’acomiada recordant el seu “lideratge” des dels seus inicis

Santi Peñalver Miquel, soci d’honor dels Xiquets de Reus, va morir dilluns als 91 anys, segons va confirmar el grup casteller en un comunicat a les xarxes socials. “Els seus coneixements, el seu lideratge i la seva experiència han estat determinants per entendre els 42 anys de la colla”, han escrit els Xiquets. Peñalver va ser membre de diversos equips tècnics, en especial a l’àmbit de la mainada.

Els Xiquets de Reus van sorgir el 1981 al voltant de grups de joves actius en espais com l’Agrupament Escolta la Mulassa i el Centre de Cultura Popular Carrutxa. La primera actuació va tenir lloc al voltant del 125è aniversari del ferrocarril on es va el primer de 4 així com el primer castell de 6. En aquell moment es va constituir la colla amb la tria de nom i color de camisa.

La cerimònia de comiat ha tingut lloc avui al matí al tanatori del Catllar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MILAGROS GUARDIA
HISTORIADORA DE L’ART

“Taüll no s’explica bé, ni aquí ni a allà”

barcelona
TEMPORADA ALTA

Un alumne de Korsunovas farà sobrevolar ‘La gavina’ a Salt

BARCELONA
ficció

Autòpsia d’una parella

sant sebastià
art

L’Escala celebra la segona mostra d’art Les Muses

l’escala
música

Maria del Mar Bonet i Roger Mas actuaran al Sona Amer

girona
drama biogràfic

Bradley Cooper es posa a la pell de Bernstein

Animació / aventures

‘Chicken run’, tornen les gallines d’Aardman

fantàstic / comèdia

L’actor Timothée Chalamet és el nou Willy Wonka

Eduard Vallès, nou cap de col·leccions del MNAC

barcelona