Cinema

cinema

Sitges premia un film de terror sense concessions

‘Cuando acecha la maldad’, de l’argentí Demián Rugna, guanya el premi a la millor pel·lícula en un palmarès molt repartit

‘Omen’, ‘Stopmotion’ i ‘Vermin: La plaga’ destaquen també entre els guardonats

Una pel·lícula argentina “de terror sense concessions”, com la descriu el seu director, Demián Rugna, ha guanyat el premi al millor film en un palmarès oficial de Sitges que no pot estar més repartit. La seva fama com a festival de cinema de terror, més que de fantàstic, és molt estesa i no es correspon amb la realitat. A l’hora de la veritat, poques pel·lícules de les 31 que componen la secció Oficial Fantàstic Competició i de les prop de 200 que s’han projectat enguany al conjunt del certamen són purament de terror. Aquesta proporció habitualment es reflecteix al palmarès, amb premis a propostes que s’allunyen de les pel·lícules de por, però no és el cas de l’edició del 2023.

L’escriptora i crítica Alexandra Heller-Nicholas, membre del jurat oficial, ha explicat a la roda de premsa en què s’han fet els públic els premis que “ens agrada el cinema de terror i de vegades no té el reconeixement que es mereix”. El productor francès Jérôme Paillard ha destacat que és ha premiat un film que “parla de tot un món, no es tracta només de terror”. Es tracta de la primera pel·lícula hispano-americana que guanya el premi més important de Sitges.

Tretze pel·lícules es reparteixen els guardons de la secció Oficial Fantàstic Competició. A part de la producció argentina, el cineasta congolès Baloji ha guanyat el premi per la seva singular proposta Omen, mentre que Stopmotion, del britànic Robert Morgan, i Vermin: La plaga, del cineasta francès Sébastien Vanicek, han compartit ex-aequo el premi Especial del Jurat. Kate Lyn Sheil ha guanyat el premi a la millor interpretació femenina per la producció nord-americana The seeding, mentre que el premi al millor actor ha estat per a Karim Leklou pel seu treball a Vincent debe morir, una de les nombroses produccions franceses que apareixien a les travesses. El jurat també ha concedit una menció especial a l’actriu Zafreen Zairizal, pel seu treball a la pel·licula de Malàisia Tiger stripes.

Altres films del palmarès són Late night with the devil (Austràlia), premi al millor guió; La morsure (França), distingit per la fotografia; Club Zero (Àustria), premiat per la banda sonora; El reino animal (França), que s’ha imposat a la categoria d’efectes especials, i Moscas (Espanya) i Riddle of fire (Estats Units), que han rebut una menció especial.

Àngel Sala, director del festival de Sitges, ha destacat que “el palmarès reflecteix la gran varietat del gènere i també com han estat rebudes aquestes pel·lícules a les projeccions, no només per la premsa, també pel públic, a les sales i a les xarxes socials”. Mònica Garcia, directora de la fundació que organitza el festival, ha confirmat que la venda d’entrades ha augmentat un 13,5%, tal com va avançar fa uns dies, i el nombre d’entrades venudes arriba a 83.000. El creixement es deu, en part, a la nova oferta del festival per al públic infantil. Comptant els dos darrers anys, Sitges ha guanyat un 20% d’espectadors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

música, teatre i humor

Joel Díaz obre avui el festival Límbic a Santa Coloma de Gramenet

santa coloma de gramenet
LLIBRES
LLIBRES

Les setenes jornades Transversal se sumen al centenari de la mort d’Àngel Guimerà

el vendrell

L'art català desaparegut

Barcelona

Veu arrossegada del carrer

Barcelona
Ryûsuke Hamaguchi
Director de cinema

“Cada generació deixa els problemes per a la següent”

Barcelona
Ferran Palau
El músic de Collbató presenta disc i curtmetratge

“Sense idees boges, el país, culturalment, no avançaria”

Barcelona
Art

Patricio Reig indaga a La Mercè en la dialèctica de la mirada

Girona
Crítica

Passió per l’òpera

Crítica

L’humanisme que defensa la naturalesa