Art

El Pení com a centre del món

Vicenç Altaió reconstrueix la història cultural d’Europa a partir de l’arxiu inèdit de Lanfranco Bombelli

La trajectòria de l’arquitecte, establert a Cadaqués el 1959, és el fil conductor d’‘El radar americà’

L’art i l’arquitectura més influents de la segona meitat del segle XX conflueixen en un racó de l’Empordà

Si haguéssim enfi­lat pel pri­mer car­rer que puja des de la platja d’es Poal hauríem arri­bat en qua­tre pas­ses davant la porta de la Gale­ria Cadaqués, on havíem que­dat amb Vicenç Altaió, però vam pen­sar que tallaríem camí pujant per la pla­ceta de Mar­cel...

El port que no va ser
La comunitat artística de Cadaqués, tan mitificada, vivia també “en una bombolla elitista”, diu Altaió, que no valorava prou la força de defensa col·lectiva del “nós amb nós” que impera al poble des de temps immemorials. És així com es va frustrar, per sort, el projecte d’un port nàutic ideat per Harnden i Bombelli el 1968 que s’havia de construir entre la badia del Ros i Ses Oliveres per allotjar-hi el creixent nombre de iots privats i que incloïa un centre comercial. L’oposició dels ciutadans (entre ells l’editor Zendrera, Rahola i Dalí) va posar-hi fre.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.