Art
El Pení com a centre del món
Vicenç Altaió reconstrueix la història cultural d’Europa a partir de l’arxiu inèdit de Lanfranco Bombelli
La trajectòria de l’arquitecte, establert a Cadaqués el 1959, és el fil conductor d’‘El radar americà’
L’art i l’arquitectura més influents de la segona meitat del segle XX conflueixen en un racó de l’Empordà
Si haguéssim enfilat pel primer carrer que puja des de la platja d’es Poal hauríem arribat en quatre passes davant la porta de la Galeria Cadaqués, on havíem quedat amb Vicenç Altaió, però vam pensar que tallaríem camí pujant per la placeta de Marcel...
El port que no va ser
La comunitat artística de Cadaqués, tan mitificada, vivia també “en una bombolla elitista”, diu Altaió, que no valorava prou la força de defensa col·lectiva del “nós amb nós” que impera al poble des de temps immemorials. És així com es va frustrar, per sort, el projecte d’un port nàutic ideat per Harnden i Bombelli el 1968 que s’havia de construir entre la badia del Ros i Ses Oliveres per allotjar-hi el creixent nombre de iots privats i que incloïa un centre comercial. L’oposició dels ciutadans (entre ells l’editor Zendrera, Rahola i Dalí) va posar-hi fre.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.