Art

art

L’equip de comissàries de ‘Miró-Picasso’ i el crític d’art Eudald Camps, Premis GAC

L’equip de comissàries de l’exposició Miró-Picasso (Teresa Montaner, Sònia Villegas, Margarida Cortadella i Elena Llorens); el crític d’art Eudald Camps i la col·lecció d’art Banc Sabadell són alguns dels premiats en la dissetena Nit del Galerisme, en el decurs de la qual s’han lliurat aquest vespre al Macba els Premis GAC, organitzats per l’associació Galeries d’Art de Catalunya i l’associació Art Barcelona.

A més de les trajectòries de l’artista Jordi Pericot i del galerista Miguel Marco (guardons que ja es van anunciar fa setmanes), enguany també s’ha reconegut les programacions de les galeries Mayoral, A|34, Artur Ramon Art, Palmadotze i RocioSantaCruz i el suplement cultural d’El País, Babelia.

Els Premis GAC estan compostos per onze distincions. Dues (les trajectòries a un artista i a un galerista) les decideixen les dues entitats convocants, mentre que les altres nou van a càrrec d’un jurat presidit per Pilar Parcerisas i integrat també pel crític Juan Bufill, l’artista Gino Rubert, el comissari Àlex Mitrani i la comissària Natalia Chocarro.

La col·lecció d’art Banc Sabadell (premi al Col·leccionisme) ha estat guardonada “per la seva continuïtat en donar incansable suport a l’art, als artistes i a les galeries, mitjançant una col·lecció d’art contemporani de les més riques del país, que reflecteix l’estat de la creació artística de les últimes dècades en una dimensió històrica, temàtica i evolutiva.”

D’Eudald Camps (premi a la Crítica), el jurat n’ha destacat: “l’anàlisi del fet artístic mitjançant una immersió profunda en la creació com a fet cultural que travessa disciplines i bascula del passat al present. La seva formació en filosofia i història de l’art li permet afrontar un diàleg amb l’art des d’un punt de vista obert al pensament contemporani, a la literatura i a l’estètica visual del món d’avui.”

El premi al Comissariat a Teresa Montaner, Sònia Villegas, Margarida Cortadella i Elena Llorens, per l’exposició Miró-Picasso, subratlla “un esdeveniment excepcional, un projecte de gran complexitat i ambició resolt de manera brillant des de la seva curadoria. El Museu Picasso i la Fundació Miró han unit les seves forces per fer una presentació complexa i arborescent, amb obres provinents de les principals col·leccions del món.”

El premi a la Galeria d’art per la millor programació ha estat per a la Mayoral, “per haver excel·lit en l’exposició d’artistes que podem considerar clàssics contemporanis del segle XX i alhora explorar nous valors que poden integrar-se en la història de l’art actual mitjançant la seva presència en el mercat.”

Artur Ramon Art s’ha endut el premi a la Galeria d’art per la millor exposició, en la categoria artista consolidat, per Matèria i origen, de Claudi Casanovas, “pel paper renovador de la ceràmica contemporània, que ha mostrat un cop més aquest autor en aquesta exposició i la capacitat que té la terra cuita per reconciliar-nos amb l’univers i el seu origen.”

El premi a la Galeria d’art per la millor exposició, en la categoria artista mitja carrera, l’ha recollit Palmadotze per Polka, de Sabine Finkenauer, “per haver sabut reconnectar amb el vessant més líric del llegat de les avantguardes històriques del segle XX, especialment amb l’obra abstracta i evocadora de Paul Klee, molt lligada a la natura, la poesia i la música, però també amb els desenvolupaments formals i cromàtics de Robert i Sonia Delaunay.”

El premi a la Galeria d’art per la millor exposició, en la categoria artista emergent, ha anat a parar a RocioSantaCruz per l’exposició 2B, d’Andrés Torres, “que ha donat vida a un imaginari individual ple de qüestions crítiques sobre l’experiència de viure.”

I el premi a la Galeria d’art per la millor exposició històrica se l’ha emportat A|34 per Tàpies. Itineraris, “pel rigor en la construcció d’una mirada retrospectiva a l’obra del pintor Antoni Tàpies, amb motiu de la celebració del seu centenari, amb poques obres molt escollides de diferents moments i períodes, que amb un cop d’ull permetien copsar la dimensió, còsmica, sacra i humana de la creació d’aquest artista.”

Per últim, el premi al Mitjà de comunicació, a Babelia, recull aquestes paraules: “per ser una edició de referència en llengua castellana arreu del món.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SÓNAR 2024

Entre clàssics gals i transgressors kenyans

BARCELONA

Revista centenària

Banyoles
Lluïsa Julià i Capdevila
Directora de la “Revista de Catalunya”

“Volem fer més visible la «Revista de Catalunya»”

Banyoles
“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”
Josep M. Roig Rosich
Historiador

“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”

Banyoles
Joan Villarroya Font
Historiador i autor del llibre “Mussolini contra Barcelona”

“Al darrere del bombardeig del 17 de març del 1938 hi havia Mussolini”

Badalona
música

Aire, el nou projecte dels cassanencs Anna Pérez i Xevi Vallès, estrena el seu primer disc

cassà de la selva
cultura solidària

El 19è festival El Patio de La Penyora arribarà dimarts al centre penitenciari de Wad-Ras

girona

Manrique salva el primer curs al Lliure amb un cartell molt popular

BARCELONA
ART

Clara Oliveras honora l’exili de l’avi al Mume a través d’una pala

La Jonquera