Música

MÚSICA

L’Acústica es reivindica com a “gran aparador pop del país”

Amb la voluntat de revalidar les elevades xifres d’assistència d’edicions recents (més de 120.000 persones), l’Acústica de Figueres engegarà avui una 21a edició en què s’hi congregaran molts dels noms més populars dela nova fornada musical a Catalunya, com ara The Tyets –que, en el seu concert l’any passat a la capital de l’Alt Empordà, de fet, ja van ocupar tot l’aforament permès– o les cada vegada més actives Mushkaa, Julieta i Maria Hein, amb una versió de l’Alenar de Maria del Mar Bonet tot just sortida del forn. L’Acústica, amb entrada lliure, començarà avui al vespre a la plaça Catalunya amb concerts com el dels valencians La Fúmiga, l’esmentada Julieta o el cantautor tarragoní Eloi Duran, últim guanyador del concurs Sona 9, i acabarà diumenge amb els concerts de La Clika i Di-Versiones a la Rambla, després d’una intensa jornada divendres amb actuacions, entre d’altres, de Gertrudis, La Ludwig Band, Chanel, Els Amics de les Arts, Figa Flawas i Mama Dousha, i una altra dissabte amb visites de Maria Jaume, Guillem Gisbert, Ginestà, Mushkaa, Vicco o The Tyets.

Pel que fa a la lletra petita del cartell, caldrà estar atents a les propostes de Figueres Urbana, cicle de producció pròpia que, per tercer any, vol donar visibilitat a la multiculturalitat de la capital de l’Alt Empordà amb propostes com les de Cristina Axinte, que amb orígens romanesos ofereix una música pop electrònica amb influències de les grans dives del moment; Kyo Izzi, d’origen rus i amb un discurs basat en el rap contemporani, o F the Kid, figuerenc amb orígens a Guinea Bisau i autor d’un rap amb accent crític.

Dàmaris Gelabert, amb un concert de grans èxits, i Ambauka, amb l’espectacle Peti qui peti X, són, d’altra banda, algunes de les propostes adreçades a un públic familiar de L’Acustiqueta i, com en els últims anys, les últimes hores de cada jornada estaran dominades pels discjòqueis, amb sessions aquest any d’Aldo Comas, Lia Jensen, Maken Row, Cosmic DJ i Ruben Rider.

Amb totes aquestes propostes, l’Acústica es reivindica com a “gran aparador pop del país” així com “punt de trobada per al sector que atrau empresaris i gestors i culturals del país”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia