Llibres

Llibres

El nou projecte editorial d’Abacus Futur publicarà 250 novetats en català i castellà el 2025

Ester Pujol és la directora editorial de Ficció, Joan Carles Girbés de No-Ficció i Pema Maymó d’Infantil-Juvenil

El nou projecte editorial Abacus Futur publicarà 250 novetats en català i castellà el 2025. Ho ha anunciat aquest matí el seu director general editorial, Ernest Folch, assegurant que la seva voluntat és articular una proposta “coral” al servei de la llengua i la cultura catalana que garanteixi la “qualitat” de les publicacions i que generi “debat”, tal i com recull l’ACN. Per fer-ho, ha insistit que mantindrà “la personalitat” de cadascuna de les editorials que en formen part.

Abacus Futur es defineix com una “editorial d’editors” amb Ernest Folch al capdavant com a director general editorial que lidera un equip d’editors amb molt de talent i experiència com Ester Pujol, directora editorial de Ficció; Joan Carles Girbés, director editorial de No-Ficció; Pema Maymó, directora editorial d’Infantil-Juvenil; Blanca Pujals, Isabel Monsó i Enric Vilador, directors editorials de Viena; Montse Ingla i Antoni Munné, directors editorials d’Arcàdia; i Raül Garrigasait, president de La Casa dels Clàssics.

El nou projecte, que recull el testimoni d’editorials amb molta història i una llarga trajectòria, arrenca amb 11 editorials: Univers, dedicada a la ficció catalana; Amsterdam, que publicarà ficció internacional; Ara Llibres, centrada en la no ficció generalista; La Galera, històric segell infantil que incorpora Inuk com a col·lecció; Elastic, que publicarà literatura juvenil; Viena i Invisibles, clàssics moderns en català i castellà; La Casa dels Clàssics, que seguirà publicant grans clàssics; Arcàdia, centrada en llibres sobre pensament; Navona, que publicarà ficció literària en castellà i obres metaliteràries; i Catedral, ficció i no ficció divulgativa en castellà.

Per Folch, una de les principals apostes del projecte passa per “créixer” en nombre de lectors, més que no pas “en novetats” i també “cuidar els autors” que en formen part. Per això, ha subratllat que els hi donaran un tracte diferencial, amb molta “paciència” i “recorreguts a llarg termini”. “Som una editorial d’editors, i la nostra gran aposta és confiar en les seves trajectòries ben reconegudes i aprofitar l’experiència que tenen”, ha afirmat.

El director general editorial també ha aprofitat per deixar clar que el seu objectiu és ocupar “la centralitat”, per poder “generar debat” i afavorir un espai de generació d’idees. Una aposta que també “respectarà la competència”, de qui creu que es poden aprendre moltes coses perquè hi ha grans grups i editorials independents que estan fent les coses molt bé. “Aquí venim a sumar i enriquir l’ecosistema català”, ha conclòs.

“Estem en un moment de reconstrucció, de rellançar els segells... per això la fotografia completa de com ha anat la podrem fer el 2025”, ha opinat, “haurà passat un any en què haurem operat amb absoluta tranquil·litat i podrem veure fer una avaluació”.

Per la seva banda, la directora editorial de Ficció, Ester Pujol, ha assenyalat la voluntat que Abacus Futur sigui un “punt de trobada” dels escriptors del país i que es converteixi en un espai perquè els creadors puguin desenvolupar projectes amb “seguretat, solvència i futur”. Pujol ha explicat que des de l’editorial es vol cuidar especialment la ficció en català de la mà d’autors com Sílvia Soler o Lluís Llach, però també amb altres apostes, com per exemple editar durant els anys vinents el Premi Sant Jordi de Novel·la amb Òmnium Cultural.

La no-ficció també tindrà un paper molt important dins del projecte, potenciant segells com Ara Llibres. El seu director editorial, Joan Carles Girbés, ha avançat la creació d’una nova col·lecció que portarà per nom Ara-Imprescindibles, així com la publicació d’un gran clàssic del periodisme, ’Hiroshima’ de John Hersey, per primer cop en català. També ha assegurat que hi haurà un nou segell digital transversal que unificarà totes les publicacions del grup i ha afegit que s’ha perfilat una estratègia per arribar al públic d’Amèrica Llatina a través de diferents publicacions en castellà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La Marfà acull una residència dels músics Oriol Marès i Talal Fayad

GIRONA

La Torre modernista Mossèn Tor celebra el seu centenari

CAMPDEVÀNOL
girona

Carolina Maria de Jesús: la veu de les ‘faveles’ al Pepe Sales

girona
música

Júlia Ensesa, sola i sense por

girona
música

Adrià Puntí canta a la Cellera durant gairebé tres hores, a l’escenari i entre el públic

la cellera de ter
llibres

Harari radiografia el poder de la informació i la IA

barcelona
art

Francesc Domingo, l’artista bandejat per no ser burgès i per defensar Catalunya

barcelona
ARTS EN VIU

El Molino insisteix a oferir sopar i copes, ara, amb música en directe

BARCELONA
Montse Frisach
Periodista i crítica d’art

“L’art català no s’ha venut suficientment bé al món”

Barcelona