Arts escèniques

ARTS ESCÈNIQUES

La Sala Trono obre la temporada de tardor en un nou espai, el teatre El Magatzem

Les obres de rehabilitació al teatre Metropol, que ha estat la seva seu en els darrers sis anys, han obligat ara la Sala Trono a traslladar-se a un nou equipament, el teatre El Magatzem. Una solució que serà provisional mentre els de la Trono no aconsegueixin un espai definitiu. De moment, aquest dimecres han presentat la temporada de tardor, que arrencarà el primer cap de setmana d’octubre amb L’important és participar, de la companyia barcelonina Anemisko. Amb dues funcions, el 4 i el 5 d’octubre, és una comèdia basada en textos de Santiago Rusiñol, amb música composta per Jordi Cornudella, que també és actor i director del muntatge.

Joan Negrié, director artístic de la Trono, assegura que estan acostumats als canvis i que el públic sempre els ha donat suport. La nova programació que es desplegarà al Magatzem, apunta, recupera “l’esperit” inicial de la sala, amb una aposta per espectacles de proximitat i companyies emergents. Fins al gener s’ha programat altres dotze espectacles.

Per al 12 i el 13 d’octubre s’ha previst un espectacle de titelles “que no acostuma a estar en programacions estables”. Es tracta d’Els cecs, de la companyia Urmah, que és la proposta guanyadora de la segona convocatòria d’Estrena’t al Territori, un ajut a la producció per a companyies emergents que lidera la Sala Trono juntament amb les altres sales privades de fora de Barcelona (La Planeta de Girona, La Mercantil de Balaguer, el Teatre de l’Aurora d’Igualada, Teatre Nu de Sant Martí de Tous i el Festival RBLS).

El còmic de l’absurd, Joan Estrader, escenificarà la Trono Sal, els dies 18 i 19 d’octubre. Des de Palma, l’últim cap de setmana d’octubre arribarà Petites tragèdies, una adaptació lliure de quatre peces breus d’A. Pushkin, de la companyia Iguana Teatre.

La programació continuarà el 8 i el 9 de novembre amb Els tenors, un espectacle de comèdia de la companyia Illuminati. Entre les propostes de novembre també s’hi troba Nodi: de gossos i malditos (dia 16) , un relat sobre la transició espanyola i els moviments anticulturals; Juicio al extranjero, de la companyia basca Indubio, que simula el judici del protagonista de la novel·la El extranjero d’Albert Camus; i, l’últim cap de setmana de novembre, la dramaturga Anna Ma Ricart Codina presentarà Pes mort, que tracta sobre els trastorns alimentaris.

El desembre arrencarà amb Samurai (dies 13 i 14), que és la primera producció de La Mercantil de Balaguer i que explica la història d’un professor que arriba a un centre de secundària per fer una substitució amb una manera poc convencional de donar les classes. I a les portes de Nadal, el 21 de desembre, la Trono ha encarregat als monologuistes tarragonins Risses els seus millors blocs de comèdia. En acabar l’espectacle hi haurà un passi de les ja tradicionals Nadales Marranes de Dames i Vells.

Encetat el 2025, els dies 10 i 11 de gener Jordi Vidal i Laia Vallès pujaran a l’escenari amb Estimadíssims Malvats, de Teatre nu. El cap de setmana següent, Dirty Boys, un “true crime” teatral de Las Bestias que parla de les segones oportunitats. I, per al 24 i el 25 de gener, Pazzo, una producció de la Sala Versus, dirigida per Roberto G. Alonso i interpretada per Jordi Banacolocha i Adrià Salazar.

Malgrat que han reduït l’aforament respecte a les 500 butaques que tenien al Metropol, Joan Negrié confia assolir els 5.400 espectadors de la temporada passada, amb l’ampliació dels passis i omplint el teatre El Magatzem a cada funció: “mantenim preus, ens interessa consolidar el públic, sabem que és difícil però volem arribar als 5.400 de l’any passat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.