Cinema

cultura

El Truffaut debat les seves polítiques i estratègies de públics amb el Festival d’Edimburg i el GREC

L’equipament gironí ha estat l’escollit com a representant del sector audiovisual per la bona tasca consolidant un public cinèfil al llarg dels anys, que ha augmentat de forma exponencial els dos últims anys

La X Jornada de Màrqueting Cultural, organitzada pel Servei de Desenvolupament Empresarial (Gencat) i l’Àrea de Públics de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) posarà el focus en la importància de definir estratègies a mitjà i llarg termini en projectes culturals. Per aquesta trobada que tindrà lloc aquest dijous, 24 d’octubre, a la Facultat de Comunicació Blanquerna de la Universitat Ramon Llull, s’ha inclòs el Cinema Truffaut a les ponències i la posterior taula rodona d’una jornada professional dedicada a tractar el tema de públics, estratègies de fidelització, segmentació de mercats i màrqueting aplicat a audiències.

A les jornades, en què es té la previsió que hi assisteixin més d’un centenar de professionals, es podran escoltar quatre ponències de representants de diferents institucions culturals (la jornada és transversal de tots els sectors) i després es farà un taula rodona de debat. A més del Cinema Truffaut, que serà representat per Francesc Vilallonga, programador d’aquest cinema de gestió municipal a càrrec del Col·lectiu de Crítics de Cinema de Girona, també hi participaran Kate Carter, directora de públics al Festival Internacional d’Edimburg; Francesc Casadesús, director del GREC els darrers vuit anys; i Eugènia Broggi, editora.

Vilallonga, que és professor de la Universitat Ramon Llull, explicarà l’experiència en la creació de públics que s’ha anat gestant des de fa anys en aquest cinema de Girona que programa cinema internacional en versió original, potenciant el que es fa aquí a Catalunya i a la resta de l’Estat, a més de l’europeu. La bona tasca que s’ha fet consolidant un públic cinèfil fidel, la pujada exponencial d’espectadors dels darrers anys (més del doble) i l’aposta per apropar al públic familiar i infantil, ha fet que l’ICEC hagi escollit el Truffaut com a representant del sector audiovisual a la jornada.

El Col·lectiu de Crítics de Cinema de Girona, l’entitat sense ànim de lucre que gestiona el cinema, se sent molt agraïda que l’ICEC els hagi convidat tenint en compte que generalment se sol pensar més en grans institucions culturals i majoritàriament de la capital com a participants en aquestes jornades.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia