El 2024 a Barcelona és el millor any teatral amb 3,1 milions d’espectadors
El teatre de Barcelona reincideix en assistència de rècord, reafirmant el rècord de la temporada 2023/24 de 3 milions
‘Mar i Cel’ i‘Escape room 2’ pugen al podi de l’any amb el Mago Pop
Si a la tardor, l’Associació d’Empresaris de Teatre de Catalunya (Adetca) celebrava haver superat per primer cop els tres milions d’espectadors (exactament 3.020.710 butaques) en una temporada, ara s’ha anunciat que el 2024 ha estat el millor any des que es tenen registres. Això significa que els mesos de setembre a desembre d’aquest 2024 han estat encara més bons que els de l’any anterior perquè la xifra, en any natural, ha pujat fins als 3.118.673 d’espectadors.
Un altra dada significativa és que, amb aquests tres mesos de tardor-hivern del 2024, l’assistència de Mar i Cel i la d’Escape room 2 pugen al podi al costat d’El Mago Pop. Des de feia anys, la majoria de podis els dominaven les propostes de grans musicals i espectacles en castellà, perquè era els que disposaven de majors aforaments i temporades.
Les sales de Barcelona van rebre 3.118.673 espectadors (un 9,47% més que el 2023), van registrar una ocupació del 64,07% (un 6% més que l’any anterior) i van recaptar 92.794.694 euros (6’6 milions d’euros més que el 2023).
Les xifres històriques també ho són per a les sales de menys de 200 espectadors, que han aconseguit els millors registres en els mateixos indicadors que les sales grans: han batut rècord d’espectadors, d’ocupació i d’ingressos.
Segons el comunicat d’Adetca, les dades demostren que “amb millors pressupostos i normatives adequades a l’activitat artística, el sector pot arriscar més i incrementar de manera quantitativa i qualitativa l’esforç de producció, així com experimentar més i millor”, amb un resultat d’èxit com una cartellera molt atractiva per al públic.
La campanya Cap Butaca Buida (el març passat) i la de Nadal han estat especialment importants per assolir aquestes dades, i refermen el compromís del sector per a continuar treballant per la presència del teatre i la cultura en general als mitjans de comunicació i a la vida quotidiana dels ciutadans.
Aquest 2025, el sector encara un nou repte amb la segona edició de Cap Butaca Buida el pròxim 22 de març, en què ja s’apunta que serà una nova temporada excel·lent.