audiovisual
Lloret de Mar rep més de 800 rodatges en els últims 20 anys
La Lloret Film Office commemora la data i la xifra amb el llançament d’una plataforma innovadora
Pel·lícules com Casa en flames i Uncharted, sèries com House of the Dragon i Mrs. Davis o anuncis de marques com Estrella Damm, Pronovias o Donuts s’han rodat a Lloret de Mar. Aquests només son alguns exemples del grapat produccions que han enregistrat alguna escena en aquesta destinació turística de la Costa Brava que amb els últims vint anys ha aplegat fins a 800 rodatges del sector audiovisual.
Dues dècades des de la creació del Lloret Film Office que, coincidint amb l’efemèride i el tot fent balanç, ha presentat a la Fitur una nova web , una eina dissenyada per a professionals que enforteix el posicionament de Lloret i com a hub audiovisual de prestigi.
La nova plataforma web presentada a Fitur Screen ofereix informació detallada sobre tràmits, localitzacions i serveis audiovisuals disponibles a Lloret, amb un format innovador que vol inspirar a professionals del sector. Segons Elizabeth Keegan, responsable de la Lloret Film Office, “aquesta web és una finestra al potencial de Lloret com a destinació versàtil i privilegiada per a rodatges, alhora que posa en valor l’impacte positiu del turisme de pantalla en l’economia local”. El rodatge de superproduccions també ha estat un bon ganxo turístic per crear visites tematitzades als escenaris de rodatge com per exemple “Gardens of the Dragon” inspirada en el rodatge de “House of the Dragon” als Jardins de Santa Clotilde; una visita guiada amb la incorporació de cosplayers (actors tematitzats com els personatges de la sèrie que anaven apareixent durant la visita) i que va exhaurir entrades durant els dos mesos d’estiu del 2023 que es va duu a terme.
Com remarquen, Lloret de Mar destaca per la seva versatilitat, que inclou des de platges espectaculars fins a propostes urbanes i modernes, així com per una infraestructura adaptada a les necessitats de la indústria audiovisual amb una especialització per les seves necessitats concretes. “Aquesta combinació ha convertit la destinació en un referent a la Costa Brava per a productors i localitzadors”, subratllen.