Arts escèniques

CRÍTICA

Grans resultats al Liceu

Fins al pròxim dia 2 de febrer hi ha temps encara per veure La Tra­vi­ata de Giu­seppe Verdi al Gran Tea­tre del Liceu. Si bé ja ens vam fer ressò de la funció inau­gu­ral, amb la par­ti­ci­pació estel·lar i històrica de la soprano Nadine Sierra, aquest cro­nista no es va poder estar de veure el segon repar­ti­ment i sub­mer­gir-se, de nou, en l’obli­gat bany de llàgri­mes que sem­pre li suposa veure i escol­tar aquesta òpera ver­di­ana. I ho va fer per cor­ro­bo­rar com, en efecte, alguna cosa ha can­viat en el nos­tre pano­rama musi­cal res­pecte a d’altres èpoques. I és que, ara per ara, l’Estat espa­nyol torna a comp­tar amb solis­tes d’enver­ga­dura i pres­tació artística per sig­nar fun­ci­ons de grandíssim nivell. Així, més que des­ta­cada va ser la Vio­letta de Ruth Ini­esta (Sara­gossa, 1985) amb una actu­ació sol­vent i deci­dida que fa creïble de cap a peus el per­so­natge. Si s’ha dit, amb encert, que les com­pa­ra­ci­ons són odi­o­ses, però dei­xant de banda les estrat­sofèriques actu­a­ci­ons de Sierra, aques­tes d’Ini­esta ofe­rei­xen un nivell de gran excel·lència. ¿I què dir del basc Xabier Andu­aga (Donos­tia, 1995) en el paper d’Alfredo, a qui algu­nes veus ja situen en la llista dels deu millors tenors del món? Amb una veu homogènia i càlida, podem con­cloure que tenim una veu des­ti­nada a ofe­rir-nos grans vet­lla­des.

També digne de menció va ser el Gior­gio Ger­mont de Mat­tia Oli­vi­eri, per la qual cosa tenim prou ele­ments per asse­gu­rar com aquesta La Tra­vi­ata ha fet arren­car l’any 2025 al Liceu amb grans resul­tats. Molt bona notícia!



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia