MÚSICA
La Banda Municipal de Barcelona s’alia amb els clowns a ‘Bandàstics’
Guillem Albà dirigeix la posada escènica en un programa que inclou la partitura ‘Pallassades. Clam de joia’ dedicada a Charlie Rivel
L’estrena oficial serà aquest dissabte a L’Auditori
Guillem Albà és el responsable que els clowns Marta Asamar, Cèlia Castellano, Lisa Skjøth i Piero Steiner circulin al voltant de la Banda Municipal de Barcelona (BMB) en el concert titulat Bandàstics, que s’estrena aquest dissabte a L’Auditori. El muntatge, adreçat a infants de a partir de 5 anys, obrirà amb la introducció de la sarsuela Cançó d’amor i de guerra del compositor valencià Rafael Martínez Valls i seguirà amb obres de grans autors internacionals com Charles Ives, Nino Rota, Bert Appermont, Dimitri Xostakóvitx, Marcel Peeters, Henry Fillmore, Percy Grainger i Philip Sparke. El repertori compta amb un ampli ventall de propostes com la música de cinema, marxes de carrer, o danses.
La selecció de José Rafael Pascual-Vilaplana director musical de la BMB, inclou Pallassades. Clam de joia, dedicada al pallasso català Charlie Rivel que ha compost Pascual-Vilaplana. És una peça que tanca el concert i que la canalla ja coneix perquè hi ha treballat una petita coreografia els darrers mesos a les aules.
El repte de Guillem Albà era poder barrejar música i humor. El director escènic confia que la participació dels infants trenqui les regles “perquè si una cosa tenen en comú els pallassos i els nens i nenes és que no amaguen les emocions”, segons recull l’agència ACN. L’equip artístic es completa amb Les Pinyes, que signen l’escenografia; Carla Tovias, el moviment escènic; Anna Boix el disseny de llums; i Paulette Sant Martin, el vestuari.