art
L’Alfolí de la Sal de l’Escala acull una exposició de Teresa Gancedo
La mostra es podrà visitar a partir del 22 de març al Museu de l’Escala
Considerada una de les mestres de la pintura contemporània, Teresa Gancedo (Tejedo de Sil, Lleó, 1937) ha desenvolupat, al llarg de més de cinquanta anys, una obra que oscil·la entre dos punts: l’experiència de l’ésser en el món i el misticisme inesgotable d’aquesta existència. A través de la seva obra presenta la trobada entre la fràgil transcendència i la solidesa d’allò real, entre la lleugeresa i el pes, una mirada poètica carregada de simbolisme fusionada amb la tangibilitat del món terrenal.
L’Alfolí de la Sal de l’Escala acull l’exposició Revelació de l’artista, una mostra que s’inaugura dissabte a les 12h del migdia, en un acte que comptarà amb l’assistència de l’artista, Teresa Gancedo, l’alcalde de l’Escala Josep Bofill, la galerista Rocío Santa Cruz i la comissària, Natàlia Chocarro.
Amb un estil profundament personal i inconfusible, cada obra de Gancedo construeix un univers particular en el qual hi conviuen iconografia religiosa, mitologia, memòries íntimes i figures del món natural a través de l’acumulació ordenada i conscient d’elements recodificats per l’artista. La mostra, comissariada per Natàlia Chocarro, és concebuda com un assaig visual que repassa la seva dilatada trajectòria i presenta una obra d’una maduresa artística profundament vinculada al misticisme, l’espiritualitat i la plasticitat que defineixen l’univers creatiu de l’artista.
Després de múltiples mostres tant a Espanya com a l’estranger, l’any 1980 va ser seleccionada, juntament amb un reduït nombre d’artistes espanyols, per presentar al Guggenheim Museum de Nova York la famosa exposició New Images from Spain, una mostra que va itinerar a Texas, Colorado i Nou Mèxic. Gancedo ha anat desenvolupant al llarg dels anys un llenguatge visual propi que, a mig camí entre el realisme i el misticisme, formalitza una aproximació a la realitat que resulta del tot il·luminadora.