Patrimoni

patrimoni

Sònia Hernández alerta dels “danys irreparables” que poden sofrir les pintures de Sixena si es traslladen

“Prudència”, ha dit la consellera de Cultura, Sònia Hernández, en la seva primera valoració de la sentència de Sixena. “L’estem analitzant amb deteniment i profunditat”, ha afegit. “La prioritat del Govern i del MNAC és la preservació del patrimoni. Tots els informes de què disposem dels experts en la matèria apunten que és impossible retirar i traslladar les pintures sense danyar-les de forma irreparable”, ha assenyalat.

Hi ha poc marge jurídic per trampejar la situació perquè la sentència del Suprem és ferma. El principal neguit és de quina manera s’entomarà l’operació de desmuntatge i trasllat de l’obra a Aragó. La consellera ha avançat que en els pròxims dies el patronat del MNAC, en què també s’asseu el Ministeri de Cultura, es reunirà en una convocatòria extraordinària per prendre decisions.

Més informació aquí .



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]