Cultura
El futbol que no arriba
La versió en TDT de Gol TV no s'enlaira a causa de la dificultat extrema que presideix l'obtenció dels descodificadors i de les targetes que es necessiten per veure'l
El futbol, a la televisió, regna de manera inqüestionable: l'exemple més recent és d'aquesta setmana, amb el debut del FC Barcelona a la Lliga de Campions davant l'Inter de Mourinho i Eto'o: la retransmissió en directe del partit va aportar a TV3, mentre va durar, una quota de pantalla del 52,4 per cent. Més clar, impossible.
Per això el futbol de Lliga i els problemes que es donen aquesta temporada a causa de la nova manera en què se segueix el campionat a través de la televisió prenen un relleu especial i són notícia dia sí, dia també. Perquè és un afer que no està resolt, o que està resolt a la manera llatina, és a dir, tirant de l'estil sapastre.
Jaume Roures, responsable màxim de Mediapro, ha fet dir aquesta setmana que Gol TV, el canal que comercialitza tres dels partits de cada jornada de la Lliga, ha arribat als 665.000 abonats, una declaració amb què intenta contrarestar l'empenta promocional amb què Canal+ Liga -la seva competència: és Sogecable, de Prisa- publicita els seus volums.
Amb tot, la veritat és que, dels 665.000 abonats de Gol TV -recomptats en l'àmbit estatal-, només 15.000 el segueixen a través de la televisió digital terrestre (TDT). La resta és de televisió per cable.
La raó que un producte televisiu com ara el futbol només aporti 15.000 abonats al canal de pagament de Mediapro cal buscar-la en la peripècia que ha d'enfrontar qualsevol que vulgui accedir-hi.
D'entrada, la gran mancança que afecta el procés és la inexistència física dels aparells.
Un mes després que s'aprovés en l'àmbit governamental el decret que donava llum verda a la TDT de pagament -el sí parlamentari és de dijous passat-, els comerços, encara avui, encara aquesta setmana, no reben ni el descodificadors ni les targetes amb què es gestiona la subscripció. O en reben massa pocs.
La setmana passada es deia que aquesta setmana arribarien uns 30.000 aparells als establiments comercials. Aquesta setmana s'ha dit que això passarà la setmana vinent.
Amb tot, fins i tot l'existència de descodificadors i targetes no garanteix una gestió senzilla de l'abonament.
El descodificador no ha de presentar problemes perquè ha de ser universal, però si el que es vol és adaptar la targeta al televisor -si el receptor és prou nou, es pot-, cal saber ben bé què cal demanar -i confiar que n'hi hagi-, perquè entre la targeta i el televisor hi ha d'haver un mòdul específic que cada marca ha dissenyat a la seva mida.
Això fa que Gol TV a la TDT i la xocolata del lloro estableixin unes relacions, com a mínim, econòmicament perilloses.
Per això el futbol de Lliga i els problemes que es donen aquesta temporada a causa de la nova manera en què se segueix el campionat a través de la televisió prenen un relleu especial i són notícia dia sí, dia també. Perquè és un afer que no està resolt, o que està resolt a la manera llatina, és a dir, tirant de l'estil sapastre.
Jaume Roures, responsable màxim de Mediapro, ha fet dir aquesta setmana que Gol TV, el canal que comercialitza tres dels partits de cada jornada de la Lliga, ha arribat als 665.000 abonats, una declaració amb què intenta contrarestar l'empenta promocional amb què Canal+ Liga -la seva competència: és Sogecable, de Prisa- publicita els seus volums.
Amb tot, la veritat és que, dels 665.000 abonats de Gol TV -recomptats en l'àmbit estatal-, només 15.000 el segueixen a través de la televisió digital terrestre (TDT). La resta és de televisió per cable.
La raó que un producte televisiu com ara el futbol només aporti 15.000 abonats al canal de pagament de Mediapro cal buscar-la en la peripècia que ha d'enfrontar qualsevol que vulgui accedir-hi.
D'entrada, la gran mancança que afecta el procés és la inexistència física dels aparells.
Un mes després que s'aprovés en l'àmbit governamental el decret que donava llum verda a la TDT de pagament -el sí parlamentari és de dijous passat-, els comerços, encara avui, encara aquesta setmana, no reben ni el descodificadors ni les targetes amb què es gestiona la subscripció. O en reben massa pocs.
La setmana passada es deia que aquesta setmana arribarien uns 30.000 aparells als establiments comercials. Aquesta setmana s'ha dit que això passarà la setmana vinent.
Amb tot, fins i tot l'existència de descodificadors i targetes no garanteix una gestió senzilla de l'abonament.
El descodificador no ha de presentar problemes perquè ha de ser universal, però si el que es vol és adaptar la targeta al televisor -si el receptor és prou nou, es pot-, cal saber ben bé què cal demanar -i confiar que n'hi hagi-, perquè entre la targeta i el televisor hi ha d'haver un mòdul específic que cada marca ha dissenyat a la seva mida.
Això fa que Gol TV a la TDT i la xocolata del lloro estableixin unes relacions, com a mínim, econòmicament perilloses.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.