Cultura

Ana Belén tanca amb l'obra 'Fedra' el Festival Grec

El Festival Grec arriba a la seva recta final i tanca el teatre que li dóna nom amb la presentació, des d’avui fins al dia 5, d’una adaptació de la tragèdia grega Fedra protagonitzada per Ana Belén.

El dramaturg Juan Mayorga, autor de l’adaptació, “s’ha basat en l’Hipòlit [d’Eurípides], en les Fedres de Sèneca i Racine, i ha decidit situar-la en els temps mítics, en el qual ell diu que es troben tots els temps històrics i tenen lloc les passions”, explicava ahir l’actriu i cantant en la presentació de l’obra.

Al costat d’Ana Belén hi ha Fran Perea en el paper d’Hipòlit, Chema Muñoz com a Teseu, Alicia Hermida en el rol d’Enone, Daniel Esparza com a Acamante i Javier Ruiz de Alegría com a Teràmenes, tots ells capitanejats per un dels directors més solvents de l’Estat, José Carlos Plaza. “Plaza ha volgut primar les relacions entre els personatges –continua Belén–, els sentiments, en aquesta gran història d’amor que va contra les lleis i la societat, i treballar amb ell ha estat com desgranar emocions”.

La trama
L’obra narra l’amor passional de Fedra per Hipòlit, fill del seu marit (Teseu), un amor carnal i sense aturador que la porta a enfrontar-se a tots els prejudicis fins a acabar en tragèdia.

“Hipòlit, el seu fillastre, s’imposa la puresa per sobre de tot, però s’inocula el virus de l’amor i per molt que lluiti al final cau i mor enamorat”, explica Fran Perea sobre el seu personatge. “Juan Carlos Plaza ha volgut explicar que l’amor pot estar per sobre de totes les convencions, i ho ha fet d’una manera brutal, ens ha fet viure el personatge”.

Per Ana Belén, l’amor de Fedra és “una passió malaltissa que fins i tot somatitza i la fa caure malalta”. Alicia Hermida, a qui els barcelonins van poder veure fa tot just un any al TNC a Divinas palabras, també dirigida per Plaza, assegura que el director “ha volgut fer una Fedra lluminosa i amb un esperit positiu”.

Bons dramaturgs
Per Ana Belén, Juan Mayorga és un exemple de la bona salut que viu Espanya quant a dramaturgs. “N’hi ha de molt bons, el que falta és recolzar-los i estrenar-los, i no només al teatre privat sinó també al públic”. Alicia Hermida, per la seva banda, va afegir: “El que sosté l’actor és un bon text, aleshores tots els personatges són bons”.
“El llenguatge és molt important. En aquest cas, Mayorga aconsegueix un llenguatge molt proper i bonic, però gens quotidià, que ens ha costat molt d’aprendre –segueix Ana Belén–. No és un dramet en què empetitim les paraules, sinó un text que converteix la llengua en una cosa bonica i rica”.

Fedra, una coproducció entre el Festival de Mèrida, on es va estrenar el 13 de juliol, i l’empresa privada Pentación Espectáculos, es podrà veure en temporada, a partir del 7 de setembre, al teatre Bellas Artes de Madrid.

Belén i el teatre
Belén, que no té altre projecte a la vista que iniciar una gira com a cantant a partir del gener i dos “embrions” de projectes per al cine, assegura que “el teatre és ple de personatges interessantíssims” i que accepta aquells “que em sento capaç de fer, tant tragèdia com drama, intimisme, teatre clàssic o comèdia”, però sí que concreta que el seu autor preferit és Txékhov, que “m’encanta”.

Sigui cine, cançó o teatre, Belén assegura: “No concebo una feina en què no hi hagi implicació, sempre trasllades les teves pròpies emocions a aquell personatge”.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
art

La Generalitat compra a Todocolección tres taules del retaule ‘perdut’ del Palau Reial Menor

barcelona
guardó

La debutant Alba Gómez Gabriel guanya el premi BBVA Sant Joan

Barcelona
TEATRE

La Perla29 torna a la reconciliació i el conflicte de Mouawad a ‘Tots ocells’

BARCELONA
còmic

Barcelona serà la ciutat convidada del festival de còmic d’Angulema 2025

barcelona
música

Prop de 30.000 assistents al festival Cabró Rock

barcelona
cultura

Carlus Padrissa: “Mai cap ària ha estat tan eròtica, tan orgàsmica”

Girona
Guardó

Eva Vàzquez, beca Finestres d’assaig

Barcelona

Segona temporada de l’exposició que explora la relació de Gala amb la moda

PÚBOL

S’estrena el curt ‘Ombres silencioses’ rodat durant la primera Hackató

GIRONA