La contraportada
Dalí, el gran saltador
Uns 800 alumnes i docents dels centres de primària i secundària de Figueres, la Pera i Cadaqués han desafiat la gravetat per participar en l'activitat educativa ‘Salta com Dalí'
Veure Salvador Dalí saltant per l'aire al costat d'uns gats remullats i una cadira i uns quadres voladors és, sens dubte, una bona entrada al món de l'art per a qualsevol nen inquiet... i amb ganes de saltar. I aquesta imatge icònica de l'artista empordanès (Dalí Atomicus), que forma part de l'exposició d'aquest any al castell de Púbol, Dalí by Halsman, és el punt de partida de l'activitat Salta com Dalí, organitzada pel servei educatiu de la Fundació Gala-Salvador Dalí. Tan senzill i tan divertit com això: uns 800 estudiants i els seus mestres i professors dels centres de primària i secundària de Cadaqués, la Pera i Figueres, els tres vèrtexs del Triangle Dalinià, han saltat com l'artista en els seus tres museus empordanesos. Concretament, han estat tots els alumnes de l'escola Caritat Serinyana i de l'Institut Cap de Creus de Cadaqués; els de l'escola Pedra Blanca-ZER Empordanet-Gavarres, de la Pera, i els dels instituts Monturiol i Muntaner i les escoles Pallach, Escolàpies i Sant Pau, de Figueres.
Tots aquests salts, individuals o en grup, alguns realment acrobàtics, han estat fotografiats per l'artista Petra Vlasman, una pintora i fotògrafa que ha combinat aquesta activitat amb la docència i el seu treball com a guia dels espais dalinians. En total, han estat unes 300 fotografies que s'incorporen al Llibre de salts iniciat al març, quan es va inaugurar a Púbol l'exposició Dalí by Halsman, que mostra la intensa i profitosa col·laboració entre Salvador Dalí i el fotògraf nord-americà Philippe Halsman. De fet, Halsman va convertir la seva tècnica de retratar la gent saltant (jumping style) en un element identificador de la seva obra. Per a la Fundació Salvador-Dalí, Salta com Dalí ha estat una manera immillorable d'enfortir la seva relació amb l'àmbit escolar més proper al llegat del gran saltador.