cultura

El Tapís de la Creació era una catifa

Que el cèlebre Tapís de la Cre­ació de la cate­dral de Girona era en rea­li­tat una catifa litúrgica i que, a més, es podia haver bro­dat al mones­tir de Sant Daniel són dues de les hipòtesis més interes­sants que aporta el pro­fes­sor de la UAB i espe­ci­a­lista en art romànic Manuel Castiñeiras en el lli­bre que recent­ment s'ha publi­cat sobre la que està con­si­de­rada una de les obres més extra­or­dinàries i enigmàtiques de l'edat mit­jana euro­pea. Castiñeiras, que ahir va pre­sen­tar el volum al casal Bisbe Car­tanyà de Girona, va asse­nya­lar que el lli­bre dóna a conèixer mol­tes nove­tats que reso­len alguns dels enig­mes que han envol­tat el cèlebre Tapís, “la flor més enve­jada del tre­sor de la cate­dral”, en parau­les seves. També va dir que el seu dis­seny par­teix de dibui­xos trets de la canònica de Sant Feliu i del mones­tir de Santa Maria de Ripoll. Durant la pre­sen­tació, es va avançar que a l'hivern vinent el Tapís serà inter­vin­gut per a la seva con­ser­vació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.