cultura

Crítica

clàssica

Un nou auditori

El mapa d'equipaments culturals del nostre país s'ha ampliat amb un nou auditori a Vilanova i la Geltrú que, en plena justícia, du el nom d'un gran músic i fill il·lustre de la ciutat. Com mants espais dependents de les finances municipals, el futur es presenta complex, però almenys el tret de sortida de la primera temporada de l'Auditori Eduard Toldrà va tenir un bon nivell musical.

La sala, de 400 localitats, és acollidora, amb una acústica brillant, més arrodonida a la part alta que a les primeres fileres (almenys, va ser la conclusió en aquesta primera visita). Un espai, en tot cas, amb molt potencial per al repertori de cambra, vocal i instrumental.

Enrique Bagaría va ser el protagonista del concert amb un programa amb lligams vilanovins a través d'El Carnaval de Leonora Milà, una partitura profusa i amb passatges d'enèrgica motricitat, ben resolts per Bagaría. Dos delicats nocturns de Chopin van precedir l'obra, mentre que la Sonatine pour Yvette, de Montsalvatge, tancava amb brillantor la primera part.

Bagaría ha editat per al segell vilanoví El Far Blau dos carnavals, el de Milà i el de Schumann, que obria la segona part. El pianista va navegar amb habilitat pels constants canvis d'atmosferes i colors de l'opus 9 schumannià, tot i que en els passatges entotsolats una mica més de repòs no hauria estat sobrer. El recital va culminar en dos dels Sonets de Petrarca, de Liszt, defensats per Bagaría amb un gran domini del color i un fraseig líric i cantable.

Enrique Bagaría
Auditori Eduard Toldrà (Vilanova i la Geltrú), 8 d'octubre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.