cultura

Crítica

cinema

El riu de la vida

Només perquè tracta el tema del primer amor amb el desvergonyiment i la gosadia de què fa ostentació, ja hauríem de veure Un amour de jeunesse com una pel·lícula notable. Però és que, a més, Mia Hansen-Love juga amb les convencions, les retorça, les accepta i les rebutja en un joc fascinant de miralls que oscil·la entre la vida i l'art, entre la realitat i la ficció, de manera que el seu tercer llargmetratge acaba esdevenint un objecte estrany, misteriós, a mig camí entre la confessió personal i la declaració d'amor cinèfila. Pot ser, com diu la cineasta, que tot estigui basat en experiències pròpies, però el que també és veritat és que ella ho converteix en un mecanisme perfecte, en què l'experimentació amb el temps, les el·lipsis i les metàfores es torna essencial. Dit d'una altra manera: amb l'aparença d'un diari íntim, fet d'imatges caçades al vol, d'una esfereïdora espontaneïtat, Un amour de jeunesse és també una mena de poema elegíac sobre la pèrdua i l'absència, sobre l'aprenentatge de la soledat.

Hansen-Love manega aquest llenguatge amb sensibilitat no exempta d'una habilitat molt premeditada a l'hora de saber què mostrar i amagar. Camille i Sullivan s'estimen, però ella és el punt de vista. Ell se'n va, i passen els anys, i ella refà la seva vida, però les petjades no s'esborren. Un amour de jeuneusse parla de les marques que deixa una experiència límit viscuda en solitari, i també sobre com els corrents de la vida (l'aigua és l'element simbòlic essencial) s'ho emporten tot, i tot ho retornen. L'aparent senzillesa del film amaga una filigrana de posada en escena que commou i convida a la reflexió. Perquè el secret d'Un amour de jeunesse radica en saber emocionar sense manipular. No la puc recordar sense sentir un nus a la gola.

Un amour de jeunesse
Dir.: Mia Hansen-Love. Int.: Lola Créton, Sebastian Urzendowsky
França, 2011


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
GIRONA

Unes 700 persones assisteixen al Pati Cultural 2024

GIRONA
patrimoni

Manresa restaura l’escultura dedicada a Josep Anselm Clavé

Manresa
Música

L’Embassa’t atrau 7.600 persones, una xifra rècord pel festival

Sabadell

Identificat el patrimoni natural i arquitectònic a protegir

Polinyà
CINEMA

Audiard enlluerna Canes amb un musical ‘queer’

CANES
CAIGUDA LLIURE

Dins el fangar del monstre Miquel Barceló

La història que vol connectar

Sant Pol de Mar
EQUIPAMENTS

Més de 110.000 persones participen en la Nit dels Museus

barcelona
Crítica

Manolo García, entre globus i exabruptes