cultura

El Tapís de la Creació va tornar al Museu Capitular

El 4 d'abril, cinc mesos després que el Tapís de la Cre­ació, una joia del romànic única al món, sortís per pri­mer cop en dècades de la sala del Tre­sor per sot­me­tre's a una exhaus­tiva i deli­cadíssima ope­ració de neteja i estudi al Cen­tre de Res­tau­ració de Béns Mobles de Cata­lu­nya, a Sant Cugat, el bisbe Fran­cesc Pardo va asse­gu­rar que aquell era un dia joiós ja que havia tor­nat a la Cate­dral “net, endreçat i rejo­ve­nit”. El pre­lat exul­tant va excla­mar “feli­ci­tem-nos-en!” en el que va ser un esclat espon­tani va reconèixer la feina ben feta de dues res­tau­ra­do­res, Mari Luz Morata i Carme Mas­deu, coor­di­na­des per Maite Tomeo, tres dones que, arma­des amb prudència, paciència i rigor i seguint el cri­teri de la mínima inter­venció amb el res­pecte màxim a la inte­gri­tat de la peça, van alli­be­rar el bro­dat de les ten­si­ons pro­vo­ca­des pels sar­gits i reco­sits d'inter­ven­ci­ons ante­ri­ors, van aspi­rar paci­ent­ment tota la pols acu­mu­lada durant anys, i van per­me­tre des­co­brir, un cop reti­rada l'arpi­llera sobre la qual repo­sava la tela, “l'extra­or­dinària mera­ve­lla del revers”.

L'estreta col·labo­ració amb els experts de l'Ins­ti­tut del Patri­moni Cul­tu­ral d'Espa­nya, va esta­blir que les con­di­ci­ons d'expo­sició del tapís no eren les més òpti­mes i, per tal de bus­car una millora en l'expo­sició, es va subs­ti­tuir el bas­ti­dor de fusta, per una estruc­tura mòbil d'alu­mini, un sis­tema que per­met sepa­rar l'obra de la paret i faci­li­tar l'accés al recinte per als con­trols d'ava­lu­ació. A més, es va modi­fi­car la vitrina per asse­gu­rar-ne les millors con­di­ci­ons de tem­pe­ra­tura i humi­tat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.