dansa
L'Esbart Dansaire de Granollers treu Lluís Llach a ballar
La companyia presenta demà a Verges l'espectacle ‘Aleatori', basat en una vintena de temes del cantant
L'Esbart Dansaire de Granollers ha imaginat la coreografia d'una vintena de cançons de Lluís Llach i n'ha concebut un espectacle que demà, divendres, arribarà finalment a Verges, la població natal del músic, després de fer gira per unes quantes poblacions catalanes (Pavelló Municipal, 21 h). Aleatori és un homenatge a la discografia d'un cantant que va retirar-se dels escenaris després de llegar un repertori que ja forma part de la memòria sentimental de tot un país. L'objectiu, segons declara la mateixa companyia, que va concebre l'espectacle el 2008, és que aquest patrimoni no es perdi, fent-lo seu encara que Llach hagi renunciat a tornar als escenaris. La tria de temes, encomanada a Carles Morales, responsable de la coreografia i la direcció, l'ha decidida la seva plasticitat, un criteri que justifica el títol d'Aleatori. De tota manera, a través de la selecció es pot resseguir quasi tota la trajectòria de Llach, des de la dècada dels setanta, amb temes com ara Damunt d'una terra, La gallineta, Viatge a Ítaca o Vinyes verdes vora el mar, fins als noranta, amb Bambolines, A París somiant la Pampa o I ara de nou, totes tres d'un dels seus últims treballs, Rar, passant per Amor particular, Campanades a morts, el Cant de l'enyor, Del mercat a la plaça, Venim del nord, venim del sud o Corrandes d'exili. En total, intervenen en l'espectacle una trentena de ballarins, amb una acurada escenografia d'Esteve Ferrer que alterna projecció d'imatges i un vestuari específic de Roser Didal, Època i Goretti.
Carles Cases torna als orígens del cantautor
El músic i compositor Carles Cases (Sallent, 1958), conegut com a autor de desenes de bandes sonores per al cinema, també presenta aquest mes de gener el seu particular homenatge al cantant de Verges amb el disc Carles Cases diu Llach, una selecció del repertori musical del cantant, amb qui va col·laborar dalt de l'escenari com a arranjador, intèrpret i còmplice des de principis dels vuitanta, reinterpretat ara des de la intimitat i l'emoció només amb un contrabaix i un piano. No es tracta de versionar temes ja prou coneguts, aclareix Cases, sinó de recuperar l'esperit de la música tal com la sentia al costat de Llach, una experiència, diu, difícil d'oblidar.