Shakespeare multidisciplinari

El festival, nascut a Santa Susanna, potencia una xarxa teatral europea

El Festival Shakespeare alterna les coproduccions amb les contractacions. Des del Ricard II, amb dramatúrgia de Carme Portaceli que va omplir la Nau Ivanow, al sensitiu Giuletta de la pallassa Pepa Plana. La proposta del festival, humil respecte de l'ambició i les capacitats pressupostàries dels primers anys, és la interpretació de la partitura Such Sweet Thunder (1957), de Duke Ellington, en la qual el jazzista posava notes a Shakespeare. La Big Band Jazz Maresme executarà aquest programa, que podria ser moneda de canvi per als festivals homònims europeus (s'ha emparaulat amb els de Londres, Gdansk i a països com ara Itàlia, Alemanya i França). Aquest concert servirà per inaugurar el festival el 31 de juliol (s'allarga fins al 9 d'agost) juntament amb la inauguració d'una instal·lació plàstica de Salvador Juanpere sobre els 400 anys dels sonets del dramaturg. Aquesta és una coproducció amb el Centre Cal Massó de Reus.

La directora artística del festival, Montserrat Vellvehí, ha seleccionat espectacles internacionals que complementin la multidisciplinarietat. Mantenint el reclam dels 400 anys dels sonets, s'ha convidat una companyia alemanya que ballen uns sonets que es projectaran, traduïts al català, al fons de l'escena. Per tancar el festival, Irina Brook (filla de Peter Brook) fa una agraïda versió del Somni d'una nit d'estiu. Mario Gas llegeix La caça de l'home, un text mereixedor del premi poètic Gabriel Ferrater d'enguany, que fa una particular adaptació d'El rei Lear. També hi ha un racó per al cinema. Vellvehí ha seleccionat un film de l'indi Vishal Bhardwaj, inspirat en Otel·lo. El cineasta ja havia fet un film anterior a partir de Macbeth i en prepara un situant Romeo i Julieta en la seva Índia rural. La popularitat de Shakespeare deu molt al cinema i a Kenneth Branagh, segons Vellvehí. El festival també dóna espai a l'Aula de Teatre de Mataró que fa un treball sobre les dones de Ricard III.

El pressupost ha passat dels 300.000 euros de l'any passat als 250.000 actuals. Ha estat un esforç per a l'Ajuntament de Mataró que, fa poques setmanes, va rebre l'avís de Santa Susanna que es desvinculaven (si més no puntualment). El Departament de Cultura, en canvi, ha mantingut els 70.000 euros de l'any passat, i això, en un exercici en què s'ha hagut de retallar un 25% el pressupost, diu molt de la confiança en Mataró.

El festival ha tingut més complicitats: la de l'Institut del Teatre per a uns cursos específics sobre Shakespeare i també la de l'Editorial Eumo. Anualment es publicaran llibres que facin reflexions sobre l'obra del dramaturg.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Música

L’Empordà Music Festival creix

LA BISBAL D’EMPORDÀ
Cultura

Mor Frank Stella, reconegut pel seu art abstracte i precursor del minimalisme

efemèrides

El Govern commemorarà el 2025 el centenari dels naixements d’Oriol Bohigas i de Francesc Candel

barcelona
TEATRE

‘Burro’ reescriu la humanitat amb la mirada de l’animal del camp

BARCELONA
Crítica

Tradició, patrimoni i nova creació

art

El FAD es converteix en la Federació FAD

barcelona

Més de 90 originals aspiren al 57è Premi Bertrana de novel·la

Girona
convenció

La CatCon s’expandeix com l’Univers

vilanova i la geltrú
ROSES

La il·luminació del Castell de la Trinitat rep un primer premi en els (D)arc Awards

ROSES