cultura

LA CRÒNICA

Gossos i Melendi, en una nit de contrastos

El festival Temporada Alta va programar dissabte passat a Girona, de manera gairebé simultània, dos concerts que, en principi, tenien poc a veure entre ells, al marge d'un petit sector del públic prou obert, musicalment parlant, per tenir Gossos i Melendi entre els seus referents musicals. Tot és possible. Evidentment, per a un sol cronista era impossible estar a tots dos concerts alhora, així que aquesta és una doble crònica incompleta per obligació. Gossos havia de començar el concert a les nou del vespre al Teatre Municipal i Melendi, mitja hora més tard al pavelló de Fontajau. Això ens havia de donar un cert marge, tenint en compte que en alguna visita anterior Melendi no havia estat gaire puntual. Tampoc va ser-ho dissabte.

Teatre Municipal, 21.05. Com a teloner inesperat de Gossos va aparèixer el també manresà Albert Palomar, la veu de Plouen, que només amb la guitarra acústica va conquerir el públic en menys de mitja hora amb un grapat de cançons per presentar el seu excel·lent segon disc en solitari, Cor de bou. Cap a dos quarts de deu van sortir els cinc Gossos a l'escenari, tots de negre, en un elegant i sobri concepte escenogràfic. Van obrir amb Corren, una aposta segura, i després van sonar vint cançons més, la meitat del recent Batecs. Després de concerts tan multitudinaris com el que van oferir a la Rambla de Figueres, dins de l'Acústica, a Girona els manresans es van haver de conformar amb un Municipal no ple del tot, però la seva professionalitat va superar la prova.

A Fontajau, Melendi i la seva banda –baix, bateria, teclats i... tres guitarristes!– van tocar en un pavelló força ple, amb un so no gaire nítid que empitjorava segons pujava per les grades. Era l'últim concert de la gira de Lágrimas desordenadas i va ser tota una festa, amb un Melendi molt xerraire i 25 cançons –des de Tu lista de enemigos fins a Billy el pistolero, passant per un tribut a Extremoduro– que van completar dues hores de concert. Uns seguidors molt entregats, sobretot elles –n'hi ha que van acampar la nit abans a la porta del pavelló–, van confirmar que l'èxit de Melendi, per La voz o pel que sigui, ara mateix no té fronteres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Cultura

Mor Frank Stella, reconegut pel seu art abstracte i precursor del minimalisme

efemèrides

El Govern commemorarà el 2025 el centenari dels naixements d’Oriol Bohigas i de Francesc Candel

barcelona
TEATRE

‘Burro’ reescriu la humanitat amb la mirada de l’animal del camp

BARCELONA
Crítica

Tradició, patrimoni i nova creació

art

El FAD es converteix en la Federació FAD

barcelona

Més de 90 originals aspiren al 57è Premi Bertrana de novel·la

Girona
convenció

La CatCon s’expandeix com l’Univers

vilanova i la geltrú
ROSES

La il·luminació del Castell de la Trinitat rep un primer premi en els (D)arc Awards

ROSES

L’edició integral de Kavafis, el poeta de l’amor sensual

Empúries