cultura

La ‘loteria' cau a Girona, que es referma com a destí de qualitat

L'alcalde, Carles Puigdemont, i el Patronat de Turisme confien que el rodatge projectarà la ciutat, encara més, a escala mundial

El conseller Mascarell destaca que s'enfortirà la seva capitalitat

L'alcalde en fun­ci­ons de Girona, Car­les Puig­de­mont, ho tenia molt ama­gat. Feia mesos que l'Ajun­ta­ment estava esta­blint nego­ci­a­ci­ons amb la cadena HBO en la més abso­luta dis­creció. Ara que ja és ofi­cial, Puig­de­mont ha expli­cat que tot es va ges­tar el novem­bre de l'any pas­sat en una fira a Frank­furt on, sota el parai­gua de l'estand Girona City Wel­come, els pro­duc­tors es van interes­sar pel que ofe­ria la Girona Film Office. I d'aquell pri­mer con­tacte recorda: “Els vam con­vi­dar a la ciu­tat, els la vam ense­nyar i al cap d'un temps ens van con­tac­tar direc­ta­ment els res­pon­sa­bles de la pro­ducció. La relació es va fer imme­di­a­ta­ment molt estreta i molt dis­creta, amb el màxim secre­tisme. I els hem posat les coses fàcils perquè aquesta pro­ducció es pugui fer a Girona.”

Sobre l'impacte que tindrà el rodatge, es té en compte el que ha tin­gut a les ciu­tats pre­ce­dents. “Hi ha un impacte directe els dies de rodatge i els del càsting, però un altre d'indi­recte que és més dura­dor en el temps”, remarca. Avança que esta­bli­ran estratègies amb altres orga­nis­mes per “no esde­ve­nir sim­ples espec­ta­dors pri­vi­le­gi­ats sinó actors direc­tes que per­me­tin esti­rar el màxim temps pos­si­ble l'impacte econòmic que ha de tenir una sèrie com aquesta”, en referència a la pos­si­ble cre­ació de rutes turísti­ques rela­ci­o­na­des amb Joc de trons. Puig­de­mont recorda que un 67% dels atu­rats de la ciu­tat de Girona pro­ve­nen del sec­tor ser­veis: “És una obli­gació apro­fi­tar qual­se­vol mena de pro­moció que minvi aquesta xifra.”

Per la seva banda, el direc­tor del Patro­nat de Turisme de la Costa Brava, Ramon Ramos, està con­vençut que a Girona “li ha tocat la lote­ria”. També creu que orga­nis­mes com el que diri­geix han de posar fil a l'agu­lla per ges­ti­o­nar el poten­cial de pro­moció turística que els ofe­rirà a par­tir d'ara aquest rodatge. “Notícies com aquesta ens posi­ci­o­nen com a destí de qua­li­tat, jun­ta­ment amb atrac­tius actu­als com el que ofe­reix El Celler de Can Roca i futu­ri­bles com la Ryder Cup del 2022 i el Bully Foun­da­tion.” Una feina que con­si­dera que “fem tots ple­gats i que està donant els fruits de la feina ben feta”. Ramos també espera que tot ser­veixi per recu­pe­rar “aquell gla­mur que van viure les comar­ques giro­ni­nes als anys sei­xanta i setanta”.

Una ciu­tat cap­da­van­tera

El con­se­ller de Cul­tura, Fer­ran Mas­ca­rell, també s'ha afe­git a les feli­ci­ta­ci­ons i diu que, al seu enten­dre, el rodatge pro­jec­tarà la ciu­tat a escala mun­dial. En decla­ra­ci­ons a l'ACN, Mas­ca­rell creu que Girona ja té “molts motius” per estar al mapa de les ciu­tats cap­da­van­te­res del món, però la gra­vació d'aquesta sèrie de la cadena nord-ame­ri­cana HBO “enfor­tirà molt i molt” la seva presència.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia