Altres

El Ministeri de Cultura tanca l’expedient contra la SGAE després de la seva “total adaptació” a l’ordenament jurídic

L’executiu va interposar una ‘advertència’ contra l’entitat l’any 2018 per diversos incompliments legals

El Ministeri de Cultura ha tancat l’advertència interposada contra la Societat General d’Autors i Editors (SGAE) des de l’any 2018 per incomplir requisits legals que afectaven la normativa interna i el correcte funcionament com a entitat de gestió. Després de ser readmesa a la Confederació Internacional de Societats d’Autors i Compositors (CISAC), l’executiu ha donat per bo el seu procés de renovació institucional.

Segons el Ministeri, s’ha fet una “adaptació total” als ordenaments jurídics espanyol i europeu amb l’aprovació dels nous estatuts, el canvi de repartiment de drets i la posada en marxa del vot electrònic.

L’any 2019 l’aleshores ministre José Guirao va arribar a sol·licitar permís a l’Audiència Nacional per intervenir l’entitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Un concurs de curtmetratges amb mòbil al festival de cinema de Blanes

blanes
patrimoni

Distinció europea per a l’Hort Petit del monestir Pedralbes

barcelona
llengua

Plataforma per la Llengua homenatjarà els seus socis en els onzens premis Martí Gasull

barcelona
PATRIMONI

Enllestida amb èxit la fosa de la nova campana ‘Carme’ de Mataró

MATARÓ
Crònica

Guillem Gisbert, la primera masurca

música

‘Eufòria’ torna al palau Sant Jordi el 30 de juny amb un doble concert

Barcelona
música

Lluís Figueras & The Demons estrena el videoclip de ‘Lagarto Lagarto’

girona
CÒMIC

La il·lustradora Marika Vila guanya el Gran Premi Comic Barcelona

Barcelona
Crítica

Sara Blanch, l’estima d’un cant