Cultura
Paul McCartney en versió Max Headrom
Un enregistrament de vídeo de l'ex Beatle respon mecànicament les preguntes sobre el seu nou disc i als Beatles
Als anys 80, Max Headroom es va convertir en un dels primers robots antropomòrfics que feien especular sobre un futur d'androides fent tasques d'humans. En 20 anys l'evolució de les tecnologies, la implantació d'Internet i la conceptualització en clau digital de la informació han modificat la nostra societat.
L'últim de tants exemples és significatiu: Paul McCartney, estrella del pop ja madura, ha decidit utilitzar com a nova eina de promoció del seu nou disc les possibilitats de les noves tecnologies. Al seu web (http://www.memoryalmostfull.com/youtellme/), un enregistrament en vídeo de McCartney pretén respondre les preguntes formulades pels internautes. La intenció és apropar els fans al músic, aprofitar la interactivitat d'Internet per salvar distàncies, però el resultat és més aviat pobre.
La precisió de l'entrevistat és robòtica, no entén de matisos i sovint es fa el ronso o s'està rumiant més estona del que accepta un internauta pacient. Lògic: si la xarxa va carregada, les respostes es fan de pregar. En tot cas, un indicador de cap a on es dirigeixen les noves tàctiques de màrqueting de la indústria musical, sotmesa a una profunda crisi econòmica i conceptual.
L'últim de tants exemples és significatiu: Paul McCartney, estrella del pop ja madura, ha decidit utilitzar com a nova eina de promoció del seu nou disc les possibilitats de les noves tecnologies. Al seu web (http://www.memoryalmostfull.com/youtellme/), un enregistrament en vídeo de McCartney pretén respondre les preguntes formulades pels internautes. La intenció és apropar els fans al músic, aprofitar la interactivitat d'Internet per salvar distàncies, però el resultat és més aviat pobre.
La precisió de l'entrevistat és robòtica, no entén de matisos i sovint es fa el ronso o s'està rumiant més estona del que accepta un internauta pacient. Lògic: si la xarxa va carregada, les respostes es fan de pregar. En tot cas, un indicador de cap a on es dirigeixen les noves tàctiques de màrqueting de la indústria musical, sotmesa a una profunda crisi econòmica i conceptual.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.