Societat

societat

Francesc Grau guanya el 31è Concurs de Ratafies de Besalú

Fran­cesc Grau i Gra­tacós ha estat el gua­nya­dor del 31è Con­curs de Rata­fies de Besalú, en què han par­ti­ci­pat enguany 15 rata­fies. La seva rata­fia ha rebut 85 punts del jurat –for­mat per experts i lico­rers–, que ha lloat que era “molt equi­li­brada”. Pel que fa als fina­lis­tes, han estat Rafael Mateu, amb 73 punts, i Gua­da­lupe Pleite, amb 60 punts.

El con­curs de rata­fies caso­la­nes, en què només poden par­ti­ci­par els veïns de Besalú, es va fer dis­sabte a la tarda i el vere­dicte del jurat s’ha sabut avui a la una del mig­dia en un acte en què també s’ha fet l’ober­tura ofi­cial de la rata­fia del 2023 amb la gua­nya­dora, Paquita Serra Madern.

El con­curs és el plat fort de la Fira de la Rata­fia de Besalú, que en aquesta 31a edició ha tor­nat a omplir avui de visi­tants tant la plaça de la Lli­ber­tat, on hi havia les para­des de degus­tació, tast i venda de rata­fies d’arreu de Cata­lu­nya i l’esce­nari musi­cal, com la plaça de Sant Pere, on hi havia el mer­cat arte­sa­nal.a jor­nada ha estat ame­nit­zada al matí amb les actu­a­ci­ons musi­cals de Combo EMMB i The Puppy Thoughts, i a la tarda hi ha hagut sar­da­nes amb La Prin­ci­pal de Banyo­les.

Des de l’Ajun­ta­ment de Besalú s’ha fet una valo­ració “posi­tiva” de l’afluència de públic, des­ta­cant que “com­pe­tien amb altres fires”. Com a prova de l’alt nivell de visi­tants que hi ha hagut des­ta­ca­ven que pràcti­ca­ment s’havien exhau­rit les 360 ampo­lles de la rata­fia gua­nya­dora del 2023 que es fan per a l’ajun­ta­ment. A banda, se’n fan 500 més pels boti­guers, per ven­dre durant l’any.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia