Cinema

cinema

La primera versió de Mickey Mouse, de domini públic

A partir de demà, Disney deixarà de ser propietari de les versions de Mickey i Minnie Mouse que apareixen en els curts ‘Steamboat Willie’ i ‘Plane Crazy’ del 1928

La primera versió de Mickey Mouse (1928), el cèlebre ratolí creat per Walt Disney, passarà a ser del domini públic als Estats Units el primer dia del 2024, i això obrirà la porta a multitud d’oportunitats creatives que permetran mirar l’icònic personatge des d’un prisma més actual, segons informa l’agència Efe. Per tant, a partir de demà Disney deixarà de ser propietari de les versions de Mickey i Minnie Mouse que apareixen en els curts Steamboat Willie i Plane Crazy de 1928, perquè ja han passat 95 anys de la seva estrena.

Això significa que creatius, artistes, directors i el públic en general tindran l’oportunitat d’utilitzar aquesta creació per fer-ne les seves pròpies interpretacions i versions sense haver de pagar drets d’autor. Tot i així hi haurà restriccions per a l’ús del ratolí, que només es podrà representar en blanc i negre i no podrà transformar-se ne una marca comercial.

A partir d’ara, però, les possibilitats creatives de Mickey Mouse seran infinites, com ja passat amb les noves versions, radicalment diferents a les originals, que han sorgit des de van ingressar al domini públic, el 2021, El gran Gatsby, de F. Scott Fitzgerald, i Winnie-the-Pooh d’A.A. Milne.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

música

La Fireluche publica un disc gravat en directe a La Planeta fa 20 anys

girona
art

La Plataforma Pro Seleccions Esportives Catalanes diposita obres d’art al MNAC

barcelona
Joan Colomo
El músic de Sant Celoni publica ‘Tecno-realista’

“Em calia cantar contra Elon Musk i el tecno-optimisme”

Barcelona
art

L’equip de comissàries de ‘Miró-Picasso’ i el crític d’art Eudald Camps, Premis GAC

barcelona
música

El Festivalot torna a la Devesa, després de passar pels barris

girona
art

Un Degas a Todocolección per 926 euros

barcelona
TEATRE

El Lliure de Gràcia debat íntimament sobre el feixisme a ‘Retrat de l’artista mort’

BARCELONA
LLETRES

Rosa Regàs desgrana sense tabús la seva vida en el llibre ‘Un llegat’

LLOFRIU
música

Buhos, Els Amics de les Arts, Mishima i Ambauka, al Festival Inspira

ripoll