Cultura
El futbol guanya per molt
Televisió
Set de deu: les retransmissions futbolístiques ocupen set dels deu primers llocs del llistat de programes més vistos l’any 2007.
Tot i que aquesta supremacia de l’esport rei és una notícia feble –perquè es repeteix cada any–, serveix per constatar que la varietat creixent de propostes televisives no són encara prou fortes com per combatre un monstre que és especialment fort en les competicions europees: el Liverpool - FC Barcelona de la Lliga de Campions i l’Espanyol-Sevilla –i la seva pròrroga– de la Copa de la UEFA copen les tres primeres posicions del llistat que elabora l’empresa de mesuratges Taylor Nelson Sofres (TNS).
El primer programa no futbolístic més vist és un episodi de C.S.I. i ocupa la setena plaça.
Aquestes dades puntuals, que delaten la tendència dels teleespectadors a seguir massivament les retransmissions futbolístiques que tenen un cert nivell, s’emmarquen en un context general en què es dilueix el concepte de canal més vist.
Lluny de les quotes de pantalla anuals que superaven els 20 per cents, la distribució actual de l’audiència confirma la tendència a l’homogeneïtzació quantitativa: Tele-5 aconsegueix, el 2007, un 19,2 per cent de quota de pantalla, i la segueixen Antena 3 TV –17 per cent–, TV3 –16,6 per cent–, TVE-1 –14,6 per cent–, Cuatro –7,7 per cent–, Digital + –4,1 per cent–, La 2 –3,7 per cent–, el K3/33 –3,4 per cent– i La Sexta –2,5 per cent.
Tot i que aquesta supremacia de l’esport rei és una notícia feble –perquè es repeteix cada any–, serveix per constatar que la varietat creixent de propostes televisives no són encara prou fortes com per combatre un monstre que és especialment fort en les competicions europees: el Liverpool - FC Barcelona de la Lliga de Campions i l’Espanyol-Sevilla –i la seva pròrroga– de la Copa de la UEFA copen les tres primeres posicions del llistat que elabora l’empresa de mesuratges Taylor Nelson Sofres (TNS).
El primer programa no futbolístic més vist és un episodi de C.S.I. i ocupa la setena plaça.
Aquestes dades puntuals, que delaten la tendència dels teleespectadors a seguir massivament les retransmissions futbolístiques que tenen un cert nivell, s’emmarquen en un context general en què es dilueix el concepte de canal més vist.
Lluny de les quotes de pantalla anuals que superaven els 20 per cents, la distribució actual de l’audiència confirma la tendència a l’homogeneïtzació quantitativa: Tele-5 aconsegueix, el 2007, un 19,2 per cent de quota de pantalla, i la segueixen Antena 3 TV –17 per cent–, TV3 –16,6 per cent–, TVE-1 –14,6 per cent–, Cuatro –7,7 per cent–, Digital + –4,1 per cent–, La 2 –3,7 per cent–, el K3/33 –3,4 per cent– i La Sexta –2,5 per cent.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.