CINEMA
L’In-Edit portarà films sobre Blur, Die Antwoord, The Black Keys i Brian Jones
Documentals sobre Blur, Die Antwoord, The Black Keys, Devo, Brian Jones i The Mars Volta formaran part de l’In-Edit, el festival de cinema documental musical que tindrà lloc a Barcelona del 23 d’octubre al 3 de novembre. L’organització ha anunciat els primers setze títols per a la seva 22a edició i ha tret els abonaments a la venda. De les propostes catalanes anunciades destaca l’estrena de Blackcelona: una historia de metal satánico, de Diego de Walpurgis, i Zeleste: El record de tantes ocasions, de Rafael Moll i Albert de la Torre.
L’edició d’enguany inclou documentals sobre l’emotiu retorn de l’icònic grup del Britpop Blur, les confessions íntimes del duet de rock nord-americà The Black Keys i del controvertit grup de rap-rave sud-africà Die Antwoord, així com la història dels representants escocesos del rock d’estadi Simple Minds. També es presentarà un documental sobre la biografia del fundador de The Rolling Stones Brian Jones, amb entrevistes a persones del seu cercle íntim.
Altres títols que formaran part de l’In-Edit giren al voltant de la història d’amistat entre Omar Rodríguez-López i Cedric Bixler Cevala (At The Drive-In, The Mars Volta); la vida i obra d’una figura contracultural i transgresora com Genesis P-Orridge (Throbbing Gristle, Psychic TV); el retrat en to de comèdia delirant del músic de culte de funk psicodèlic Swamp Dogg; una reivindicació del talent d’un gegant del R&B i el soul com Luther Vandross, i una lliçó d’història sobre la Guerra Freda, situada al Congo i narrada a ritme de jazz, amb Nina Simone, Max Roach, Abbey Lincoln i Dizzy Gillespie.
En l’apartat de produccions espanyoles s’hi troben Marisol, llámame Pepa, de Blanca Torres, que explica el conflicte d’identitat entre Marisol i Pepa Flores; Zambra, de José Sánchez Montes, una reivindicació del llegat flamenc del barri del Sacromonte a Granada, i Prohibido ganar Eurovisión, de Marcos Cabotá, sobre la traumàtica experiència a Eurovisió de la banda D’Nash.