Patrimoni

VIDRERES

Vintena campanya d’excavacions al castell medieval de Sant Iscle

El castell de Sant Iscle de Vidreres és objecte, des d’aquesta darrera setmana, de la 20a campanya d’excavacions, amb treballs que, repartits en dos camps de treball, s’allargaran fins al 25 d’agost. El primer, fins al dia 11, aplega joves de 14 a 17 anys provinents de diversos indrets de Catalunya. El segon, entre el dia 11 i fins al 25 agost, es reserva a estudiants internacionals del Japó, l’Azerbaidjan, Ucraïna, Mèxic, Itàlia, la Xina, Alemanya i França.

La campanya d’excavacions arqueològiques al castell de Sant Iscle està promoguda per l’Ajuntament de Vidreres sota la direcció tècnica i científica de l’arqueòleg Joan Llinàs, de l’empresa Atri Cultura i Patrimoni. Els camps de treball estan gestionats i coordinats pel Grup Esplai Vidrerenc.

El castell de Sant Iscle és un bé cultural d’interès nacional i formava part del vescomtat de Cabrera. Construït al segle XII, va estar operatiu fins a començament del segle XVI. Des de l’any 2015 les excavacions arqueològiques realitzades anualment han permès fer i documentar troballes de gran interès, i conèixer una mica més aquesta fortificació selvatana.

Enguany els treballs se centraran en la muralla sud i el cantó oest del fossat (sectors 13, 23 i 24) per donar continuïtat als treballs de l’any passat.

Joan Llinàs explica que “al llarg de les excavacions de tots aquests anys, hem pogut documentar que al segle XIV el castell de Sant Iscle es va ampliar pel costat oest, amb la construcció d’una nova ala conformada per dues grans estances” a nord i sud. El regidor de Turisme, Gerard Morgado, destaca la importància de la preservació del patrimoni local tant pel fet de reconstruir la història del municipi com a element cultural de promoció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.