Art

art

Antoni Madueño inaugura ‘Paralitúrgies’ a la Fundació Valvi

La retrospectiva de l’artista s’inaugura demà a les set del vespre i es podrà veure fins al 28 de febrer

La Fun­dació Valvi enceta una nova tem­po­rada expo­si­tiva amb la inau­gu­ració demà, a les set del ves­pre, amb una expo­sició que repassa la con­so­li­dada tra­jectòria de l’artista mul­ti­dis­ci­pli­nari Anto­nio Madueño (Bar­ce­lona, 1970). Filòsof, baríton, lutier i per­for­man­cer, s’ha espe­ci­a­lit­zat a fer acci­ons en el patri­moni català jun­ta­ment amb altres artis­tes, a més de rea­lit­zar land Art.

Com explica Maguí Noguer, direc­tora de la fun­dació artística, Madueño des de petit ha vis­cut a banda i banda del Piri­neu, pri­mer a Ripoll i , actu­al­ment a Arles (a tocar Ceret), a la Cata­lu­nya Nord, un fet que sem­pre l’ha vin­cu­lat a l’art romànic d’aques­tes con­tra­des i com a estudiós de la por­ta­lada de Ripoll, ha recreat els antics ins­tru­ments que hi son repre­sen­tats. Pel que fa les per­for­man­ces i con­certs de música medi­e­val els sol fer en cen­tres monàstics “donant-li així una dimensió molt immer­siva”.

En aquesta expo­sició que es fa a Girona, l’artista pre­senta una recre­ació de dife­rents acci­ons per­for­ma­ti­ves rea­lit­za­des al llarg d’aquests dar­rers anys, així com ele­ments escultòrics que en for­ma­ven part.

El catàleg de l’expo­sició es pre­sen­tarà el 19 de febrer.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia