cultura

arts escèniques

Escenaris 2013 amplia l'oferta teatral a més pobles

Els municipis d'Aiguaviva i Cervià de Ter se sumen a la iniciativa, i en total són setze

El cicle s'inaugurarà el 26 de gener, a l'espai La Pineda de Sant Gregori, amb ‘Paraula d'humor'

El Con­sell Comar­cal del Gironès, la Dipu­tació de Girona i setze ajun­ta­ments del Gironès van pre­sen­tar ahir una altra edició, la novena, d'Esce­na­ris, que enguany se cele­bra del 20 de gener al 30 de juny. En total, l'oferta per a Esce­na­ris 2013 és de 58 espec­ta­cles –només set menys que en l'edició ante­rior–, repar­tits en setze muni­ci­pis –dos més que l'any ante­rior– i, segons les pre­vi­si­ons, s'espera una assistència supe­rior als 8.000 espec­ta­dors. La pre­sen­tació va anar a càrrec del pre­si­dent del Con­sell Comar­cal del Gironès, Jaume Bus­quets; el vice­pre­si­dent de la Dipu­tació de Girona, Xavier Soy; la con­se­llera comar­cal de Cul­tura, Roser Estañol, i la direc­tora artística d'Esce­na­ris, Marta Fluvià. Tots van coin­ci­dir a des­ta­car els “enor­mes esforços” que fan les admi­nis­tra­ci­ons i muni­ci­pis per donar suport a aquest cicle con­so­li­dat i “emblema”.

Marta Fluvià va remar­car “la diver­si­tat d'una pro­gra­mació de gran qua­li­tat” for­mada per espec­ta­cles “de gran bagatge i secun­dats per bones crítiques”. De l'extensa pro­gra­mació, va des­ta­car l'apor­tació anual de dos muni­ci­pis pun­tals del cicle, com són Bes­canó i Celrà –aquest amb una clara aposta per espec­ta­cles de dansa–; l'oferta dels incor­po­rats muni­ci­pis de Cervià de Ter –on des­taca El Xar­la­tan o Lle­gen­des i mis­te­ris, que es farà al cas­tell– i Aigua­viva –Can Pere Petit, d'Anna Roca–, i, entre altres espec­ta­cles, l'únic iti­ne­rant: Cir­cum­lo­qui, de Ne Me Titere Pas, que es farà a Sant Jordi Des­valls. Si bé el cicle arrenca demà a Celrà amb El viatge del senyor Nagata, ofi­ci­al­ment s'inau­gu­rarà el 26 de gener, a l'espai La Pineda de Sant Gre­gori, amb Paraula d'humor.

LA XIFRA

58
espectacles
són els que formen la programació d'Escenaris 2013, només set menys que en l'edició anterior.

L'èxit del teatre mancomunat per municipis

Concretament, els setze ajuntaments del Gironès que participen a Escenaris són: Aiguaviva, Bescanó, Bordils, Cassà de la Selva, Celrà, Cervià de Ter, Flaçà, Fornells de la Selva, Llagostera, Madremanya, Quart, Sant Gregori, Sant Jordi Desvalls, Sant Martí Vell, Sarrià de Ter i Vilablareix. L'objectiu del cicle és mancomunar esforços entre ajuntaments per optimitzar recursos i apostar per fer arribar el teatre de qualitat als pobles a preus assequibles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.