Economia

fira del vi

Lleida festeja els principals importadors de vi i cava d'Àsia

Una jornada organitzada per la Cambra de Comerç ha de servir per establir llaços comercials amb Hong Kong i Taiwan, dos dels mercats on el vi penetra amb més puixança

Campanya per projectar els vins de la terra al poderós mercat asiàtic. Lleida té en marxa fins divendres la setena edició de l'International Wine Business Meeting, una missió comercial inversa adreçada al sector vitivinícola. Una trentena de cellers tindran l'oportunitat de contactar i establir llaços comercials amb dotze dels principals importadors de vins i caves asiàtics. L'objectiu d'aquesta trobada es donar a conèixer la qualitat i diversitat dels vins i caves que elaboren els cellers participants en el mercat de Taiwan i Hong Kong. La iniciativa l'organitza la Cambra de Comerç de Lleida.

El sector del vi a Hong Kong s'erigeix en un dels més importants del continent asiàtic. Les importacions de vi l'any 2015 van assolir un total de 63 milions de litres, l'equivalent a 1.379 milions de dòlars (uns 1.300 milions d'euros). Pel que fa a Taiwan, tot i tenir només 23 milions de consumidors, és el cinquè mercat asiàtic en importació de vi, amb un creixement de gairebé un 70% durant el període 2010-2014. L'any 2014 va importar vins per valor de 147 milions de dòlars (uns 140 milions d'euros).

El Palau de Congressos La Llotja de Lleida és l'escenari aquests dies de l'International Wine Business Meeting. En concret, hi són presents 29 cellers catalans i estatals participants –més que en edicions anteriors– que entren en contacte amb els 12 importadors i distribuïdors de vins procedents d'aquests mercats asiàtics. L'objectiu de l'esdeveniment és incrementar a mitjà i llarg termini les exportacions de vins tant a Hong Kong com a Taiwan, i, de retruc, a altres punts del continent asiàtic. L'esdeveniment es fa amb la col·laboració de la Diputació de Lleida, el Departament d'Agricultura –a través de Prodeca–, Globalleida i CaixaBank.

Els bons resultats d'edicions anteriors han fet que cellers de 20 denominacions d'origen diferents (Costers del Segre, Cava, Alella, Conca de Barberà, Catalunya, Empordà, Montsant, Penedès, Pla de Bages, Priorat, Tarragona, Terra Alta, Cariñena, Castilla, Rias Baixas, Navarra, Somontano, Rueda, Rioja i Alacant) se citin a Lleida per mantenir aquesta trobada que els pot obrir les portes de dos mercats asiàtics en expansió.

LA XIFRA

29
cellers lleidatans, catalans i d'arreu de l'Estat participen en el Wine Business Meeting.

Hong Kong, un caramel

Hong Kong té una població de tan sols 7,32 milions d'habitants, però és un client molt atractiu per al sector vitivinícola perquè el consumidor té un elevat poder adquisitiu i,a més, la regió rep un flux de gairebé 60 milions de turistes anuals. A més, Hong Kong és el segon centre mundial de subhastes de vi i un nucli reexportador, ja que un 44,25% del vi importat es reexpedeix a destinacions com ara la Xina continental, Macau o el Vietnam. Pel que fa al consum, en els últims quatre anys s'ha observat un creixement del 13,30% i actualment voreja els cinc litres per habitant i any, un dels més elevats d'Àsia.

En el cas de Taiwan, destaca que, amb només 23 milions de consumidors, és el cinquè mercat asiàtic quant a volum d'importacions de vins, i, el que és més destacable, mostra un creixement de gairebé un 70% en el període 2010-2014. Les importacions taiwaneses van arribar el 2014 a un valor total de 140 milions d'euros, un 88% de les quals corresponents a vi embotellat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.