Economia

Empreses

Creixent cap al sol

Un jove vigatà de 25 anys impulsa Visionario, una nova marca d'ulleres de sol de preus populars que reivindica la seva qualitat

El grup aposta per la clientela local, però no renuncia al turisme ni a la venda en línia

Una marca catalana d'ulleres de sol de recent creació, Visionario, vol demostrar la importància del do de l'oportunitat, de ser amb la idea correcta en el moment i el lloc perfectes. Ho explica el seu màxim responsable, el vigatà Miquel Dosta, que amb tan sols 25 anys ha posat en marxa un negoci que les xifres ja revelen que és no només rendible, sinó també altament prometedor. La combinació d'un disseny modern i estudiat, la tria de la localització de les botigues (sense deixar de banda la venda en línia) i una cadena de producció que vol estalviar costos sense rebaixar qualitat són l'aposta de la marca, que va néixer el juny passat amb una inversió modesta d'uns 400.00 euros i que ja està donant un retorn que augura una facturació d'1,1 milions aquest any.

“Hem intentat combinar tècnica i disseny amb preu assequible, per superar alternatives com ara la de les ulleres cares i exclusives o bé les ulleres de baix cost que només es distribueixen per correu electrònic, i ja no diguem la gamma més baixa de les mantes a terra”, explica el jove Dosta. El fundador de Visionario té clar que el seu negoci és de volum i per això la seva estratègia implica, d'una banda, buscar ubicacions molt estudiades, un ajustament de costos i un trencament amb l'òptica tradicional, amb protocols mèdics, “on el client entra i gairebé està obligat a adquirir un producte abans de sortir”. Per això, assegura el creador del nou concepte d'ulleres, “a les nostres botigues volem que hi hagi una experiència de moda” que definitivament dessacralitzi l'accés als establiments, als quals “es pot accedir, emprovar-se unes ulleres lliurement, preguntar, sortir i tornar un altre dia, si es vol”.

Dosta ha estudiat molt a fons tant el sector com les possibilitats d'innovar-hi. Grans firmes com ara Luxottica, que aplega sota la seva ègida marques com ara Ray-Ban, Chanel, Prada, Armani o Versace, o la segona entre els gegants mundials, Safilo, funcionen carregant als seus marges el pes de les marques que produeixen i distribueixen. “És una cadena de valor legítima, però no hi volíem connectar”, assegura Dosta. De fet, per ell era important “democratitzar unes ulleres de sol sense renunciar a la qualitat i a un preu assequible”.

Per al disseny, Visionario té situats en diferents punts del planeta un seguit dels anomenats specshunters, una espècie d'observadors de tendències en àmbits tan diversos com per exemple els de les mateixes passarel·les de moda, i que també observen, entre d'altres, l'estil vintage que es pot veure als carrers del Soho, la imatge que imposen les celebritats i l'estètica que es detecta al voltant dels festivals de música.

A partir d'això, els dissenys fets a Barcelona ja ofereixen més de 350 referències, que creixen a un ritme d'un 10% de novetats mensuals, i per ajustar el preu Visionario dissenya a Barcelona, on hi ha un equip de 9 persones entre oficines i botigues, i fabrica a Hong Kong, “perquè aquí no trobàvem prou proveïdors de materials i peces i allà hi són tots, i també els grans”, lamenta. Dosta indica que el segell de qualitat els donen els vidres de Karl Zeiss, considerats d'alta gamma, que utilitzen amb unes condicions especials.

El creixement en oferta es compagina amb l'expansió física en la qual s'esforcen a “conquerir” Barcelona. De moment, a banda de la botiga de Rambla Catalunya, “que té una clientela 90% local que ens arriba pel boca-orella”, Visionario està consolidant un establiment a la zona del Born, que va engegar durant la campanya nadalenca i les rebaixes, i ja té prevista l'obertura d'una botiga pop up; és a dir, pensada per a un període concret (sis mesos) i que tindrà un espai “espectacular”, en paraules de Dosta, al complex Maremàgnum i que s'inaugurarà l'1 d'abril. A més, també seran presents en festivals d'estiu com ara el White Summer de Pals, per arribar també al públic turístic.

Finalment, volen “créixer en la direcció del sol”. Aquesta és la perspectiva que té prevista Dosta per a la seva expansió territorial. Així, entre aquest any i el 2019, Visionario vol obrir-se mercat a Madrid, el País Valencià i les Balears. “I amb vista al 2020, abordarem el sud d'Europa, des de la Costa Blava fins a Grècia, passant per Itàlia”, promet el jove empresari.

El cristall amb què es mira
Visionario utilitza vidres Carl Zeiss, una prestigiosa empresa, que els dona permís per usar la segona marca del grup, Zeiss Vision, sempre que no n'utilitzin el logo. Sovint, les grans multinacionals tenen cura de les seves marques i no permeten que es distribueixin per sota del preu d'alta gamma.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.