Economia

diputacions

platges

Platges amb bona nota però encara poc visibles a internet

Un estudi de la Diputació confirma que el litoral turístic del Maresme té molt poca presència a les xarxes i a les plataformes que creen tendència

El visitant estatal és qui dona una nota més baixa i fa pitjors valoracions

“Les plat­ges del Maresme i de la demar­cació de Bar­ce­lona en gene­ral estan ben valo­ra­des pels usu­a­ris, però no tenen prou presència en el món en línia i això els fa per­dre opor­tu­ni­tats.” Aquest és l’enun­ciat que es pot extreure de l’estudi ges­ti­o­nat per la Dipu­tació i rea­lit­zat per l’empresa Viven­tial Value. S’han ana­lit­zat més de 279.000 valo­ra­ci­ons, crítiques i opi­ni­ons que els turis­tes han fet sobre el lito­ral de la demar­cació tant a les pla­ta­for­mes turísti­ques més cone­gu­des com a Tri­pAd­vi­sor o Goo­gle Maps, com també, i per pri­mer cop, a les xar­xes soci­als de Face­book, Ins­ta­gram o Twit­ter.

La pun­tu­ació obtin­guda, segons va des­ta­car Xavier Font, cap de l’Ofi­cina Tècnica de Turisme de la Dipu­tació, és bona, d’“un 8,47 sobre 10, però mati­sant que l’apro­vat no el situem en el 5 sinó en el 7”. Tot i que, segons va afe­gir-hi el mateix Font, “encara queda molt camí per recórrer”. “És impres­cin­di­ble que els ajun­ta­ments inten­si­fi­quin la presència a inter­net de la seva oferta de costa i que esti­guin alerta a tot el que surt sobre les seves plat­ges per poder inci­dir en la imatge que donen al món”, va comen­tar. En aquest sen­tit, durant la pre­sen­tació de l’estudi en un esce­nari tan emblemàtic com el far de Cale­lla es va cons­ta­tar que només dues pobla­ci­ons de la comarca, una d’elles la ciu­tat, “han fet els deu­res pel que fa a tre­ball de posi­ci­o­na­ment de les plat­ges en el món vir­tual”. Aquests muni­ci­pis han donat d’alta les plat­ges en les pla­ta­for­mes turísti­ques i man­te­nen la infor­mació actu­a­lit­zada.

Saber fer publi­ci­tat

“Hem de saber triar quina és la millor publi­ci­tat, un opus­cle que té una limi­tació física o un apa­ra­dor a inter­net que és glo­bal”, va insis­tir Font, que va recor­dar que cal “donar res­posta a tots els comen­ta­ris que sur­ten a la xarxa, siguin posi­tius o nega­tius, perquè d’això depèn la imatge i la repu­tació que aca­barà tenint la platja”.

L’estudi, que s’ha rea­lit­zat sobre 115 plat­ges de 26 pobla­ci­ons –sent el 51% de les valo­ra­ci­ons obtin­gu­des de plat­ges de la ciu­tat de Bar­ce­lona– cons­tata també que el turista de pro­xi­mi­tat, l’esta­tal, és el que es mos­tra més crític amb l’entorn i el que acos­tuma a pun­tuar més baix. “Com més llunyà és l’ori­gen de l’usu­ari més bona nota posa”, es va des­ta­car durant la pre­sen­tació de l’estudi.

El mos­treig de valo­ra­ci­ons amb les quals s’ha tre­ba­llat per rea­lit­zar l’estudi l’inte­gren un total de 4.552 comen­ta­ris posi­tius i 514 de nega­tius. “Les prin­ci­pals vir­tuts que des­ta­quen els visi­tants de les plat­ges de l’entorn de Bar­ce­lona són la seva tran­quil·litat, la neteja i qua­li­tat de la sorra i l’acces­si­bi­li­tat”, va dir Font, que hi va afe­gir com a aspec­tes posi­tius com­ple­men­ta­ris les acti­vi­tats espor­ti­ves i ser­veis que hi tenen lloc.

A l’altre cos­tat de la balança des­taca la manca gene­ral d’apar­ca­ment. “Cal apro­fi­tar al màxim la pro­moció que fa la gent que ens ve a veure perquè són els grans ambai­xa­dors del ter­ri­tori”, va asse­nya­lar. Per la seva banda, tant l’alcal­dessa de Cale­lla, Mont­ser­rat Can­dini (PDe­CAT), com el pre­si­dent del Con­sorci de Turisme Costa del Maresme, Joa­quim Arnó (PDe­CAT), van inci­dir en la neces­si­tat de dis­po­sar de dades cada cop més pre­ci­ses a l’hora de pren­dre les deci­si­ons més encer­ta­des en l’àmbit turístic.

LA FRASE

Cal aprofitar la promoció que ens fan els turistes perquè són els grans ambaixadors del territori
Xavier Font
cap de l’Oficina Tècnica de Turisme de la Diputació

LA XIFRA

279.000
valoracions
han estat estudiades per elaborar el treball sobre la reputació en línia de les platges de Barcelona.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.