Economia

L’empresa dels correus suís i francès vol créixer a Catalunya

L’operador postal Asendia, participada per La Poste i Swiss Post, els correus francès i suís, preveu créixer a Catalunya, on va aterrar el 2014 amb un servei molt vinculat al turista estranger de les comarques de Girona. La intenció és reforçar l’àmbit territorial i ampliar el radi d’acció a Barcelona i Tarragona, segons explica Javier Caballero, cap d’indústria turística d’Asendia.

En aquests moments s’està negociant un conveni de col·laboració amb un “important distribuïdor turístic” que assumiria la recollida de les cartes a les bústies que s’instal·len a hotels, càmpings i altres establiments.

Paral·lelament es cerca la implicació d’associacions i patronals del sector. El sistema de franqueig d’Asendia incorpora un codi QR, que serveix de promoció de l’establiment o de la destinació.

Asendia va començar a operar a Espanya (Canàries i Balears) a mesura que desapareixia el monopoli de Correos. No obstant això, la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha hagut de resoldre recentment sobre un conflicte plantejat entre Asendia i l’operador públic sobre el sistema de franqueig, en favor del primer. “Que s’hagi ratificat la legalitat de la nostra activitat serà un revulsiu”, pensa Caballero. També hi hauria de contribuir el pla d’expansió a Catalunya, molt freqüentada per francesos, el principal mercat d’Asendia. També pel creixement del comerç electrònic, que és l’altra pota de negoci destacada de la firma. Asendia factura 19 milions d’euros i creix un 5% anual.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.