Economia

municipal

Nou turisme a Vila-seca

El municipi fa 30 anys que vol anar cap a un model basat “en l’honestedat, la perseverança i un fort lideratge”

Vila-seca es prepara per ser una destinació de referència global i per atraure turisme de “prestigi”

Any 1989. Salou i Vila-seca se segreguen i aquesta darrera ha de començar a treballar en un model turístic propi. El municipi, que conviu també amb el sector industrial i químic, necessita trobar un equilibri entre aquests àmbits i el turisme per tal de garantir una bona convivència. D’aquesta manera, Vila-seca –a través del nucli costaner de la Pineda– començava la seva carrera, fa trenta anys, per acabar convertint-se en un municipi turístic conegut arreu d’Europa que rep més de 40.000 visitants en temporada alta. Aquesta va ser la ponència que va tenir lloc ahir en la setena edició del Fòrum Renditur –a la Facultat de Turisme i Geografia de la URV de Vila-seca–, on es van explicar les estratègies ideades per assolir els objectius actuals i el plantejament de nous reptes. El president del Patronat de Turisme, Pere Segura, va deixar clar que “Vila-seca ha sabut cicatritzar i cosir tot allò que semblava impossible d’unir”. La transformació s’ha basat en “l’honestedat, la perseverança i un fort lideratge”. Tot i la suma d’esforços, el rector de la URV, Anton Ferré, lamentava que les diverses ciutats de la demarcació “treballessin per separat”, però reconeixia la gran tasca de Vila-seca, ja que “hi ha ciutats que tenen plans turístics però no els desenvolupen i es queden en l’època romana”.

Els projectes d’aquests darrers anys al municipi han estat diversos. Per una part, la recuperació del patrimoni amb l’objectiu d’aconseguir un bé social per a la ciutadania, com és el cas del castell; el treball amb projectes per integrar l’urbanisme marítim amb les infraestructures, com es va fer amb el Pinar del Perruquet; la transformació d’abocadors –a través de fons Feder–, com la Torre d’en Dolça; o la recuperació i gestió de la platja de la Pineda. Alhora, la col·laboració entre el sector privat i administracions, ja que “projectes com ara l’Aquopolis van fer possible, en el seu moment, que fos un dels parcs aquàtics més importants de Catalunya”, remarcava Segura. També s’inclou el canvi en el model hoteler fins a arribar a disposar d’allotjaments de quatre i cinc estrelles: “Destaquem sempre la qualitat i no la quantitat.” I finalment va destacar Port Aventura i, més recentment, Ferrari Land, ja que “generen més de quatre milions de visitants anuals i és el sisè parc d’Europa més visitat”, va explicar el president del Patronat de Turisme. Aquests projectes han fet possible la Vila-seca que coneixem actualment, però la tasca continua.

El pas següent és convertir Vila-seca en un Prestige corner; és a dir, una destinació que sigui coneguda a nivell global i rebi turisme de “prestigi”: “Tenim les eines necessàries per assolir la fita –prevista per al 2021– perquè tenim la futura incorporació del Hard Rock, la nova terminal de creuers a la Pineda, i nous projectes ambiciosos”. A més, es potenciarà el turisme familiar, d’oci i de luxe, el golf, el wellness, l’enoturisme, el turisme esportiu, el de creuers i el de negocis. En definitiva, tot un nou pla estratègic que evoluciona com ho fa el turisme: constantment.

LA FRASE

Vila-seca ha sabut cicatritzar i cosir tot allò que semblava impossible
Pere Segura
president del patronat de turisme de Vila-seca


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.