Economia

Mor Ramon Bagó, president de Serhs, exalcalde de Calella i exdirector general de Turisme

Va ser acusat d’irregularitats en la contractació de serveis en hospitals públics catalans en un cas que la Fiscalia va arxivar

El 2001 va ser guardonat amb la Creu de Sant Jordi

Aquest dimarts ha mort Ramon Bagó, fun­da­dor i actual pre­si­dent del grup empre­sa­rial Serhs, con­si­de­rat el pri­mer grup turístic de Cata­lu­nya. Bagó, de 84 anys, va ser alcalde de Cale­lla (Maresme), on va gua­nyar les pri­me­res elec­ci­ons democràtiques l’any 1979 amb Con­vergència i Unió, i va man­te­nir-se en el càrrec fins el 1991. De fet, l’actual alcal­dessa, Mont­ser­rat Can­dini, ha difós la notícia de la seva defunció a través de twit­ter.

Al llarg de la seva tra­jectòria política i pro­fes­si­o­nal, Ramon Bagó també va ser direc­tor gene­ral de Turisme entre els anys 1980 i 1984, men­tre que l’any 1987 va ser nome­nat pre­si­dent del Con­sorci Hos­pi­ta­lari de Cata­lu­nya i el 2001 va ser guar­do­nat amb la Creu de Sant Jordi.

Anys més tard, el 2013, va haver de com­parèixer davant la Comissió d’Inves­ti­gació sobre la Gestió en l’Àmbit Sani­tari del Par­la­ment de Cata­lu­nya, acu­sat d’irre­gu­la­ri­tats en la con­trac­tació del grup Serhs per part d’hos­pi­tals públics cata­lans. Aque­lla denúncia va deri­var en una inves­ti­gació de l’Ofi­cina Anti­frau. Poste­ri­or­ment, la Fis­ca­lia va arxi­var el cas.

L’any 1975 Ramon Bagó va ser cofun­da­dor i pre­si­dent de l’empresa Ser­veis Man­co­mu­nats d’Hos­ta­le­ria i Simi­lars Soci­e­tat Coo­pe­ra­tiva (SERHS S/Coop), en un càrrec que va ocu­par fins l’any 1980, quan va ser nome­nat direc­tor gene­ral de Turisme. Poste­ri­or­ment, el 1985, va ser esco­llit de nou pre­si­dent de la com­pa­nyia.

El 1977 va fun­dar el Gremi d’Hos­ta­le­ria del Maresme, enti­tat que també va pre­si­dir. Poc després, el 1978, va for­mar part del Comitè Exe­cu­tiu de la Fede­ració Naci­o­nal d’Hos­ta­latge. D’altra banda, Bagó va ser mem­bre del Con­sell Asses­sor de Foment del Tre­ball, va ser vice­pre­si­dent del Con­sell Comar­cal del Maresme i mem­bre del Ple de la Cam­bra de Comerç de Bar­ce­lona com a Pre­si­dent de la Dele­gació del Maresme entre els anys 1999 i 2006.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia