Castelló es dota d’un nou ens autònom per al turisme
L’agència de promoció i turisme entrarà en servei el juny del 2019
Serà pilotada per una junta rectora de representants polítics i del sector privat
L’Ajuntament de Castelló d’Empúries es dotarà d’un nou ens autònom, l’agència de promoció i turisme, que reagruparà les funcions actuals de les àrees municipals de Turisme, Comerç i Promoció Econòmica, i incorporarà la participació del sector empresarial privat del municipi. Com a ens autònom, penjarà de l’Ajuntament però tindrà una direcció i un pressupost propi, amb la característica que estarà pilotada per una junta rectora formada per representants dels grups polítics representats al consistori i representants del sector empresarial.
El projecte va ser presentat aquest dijous passat al teixit empresarial del municipi i l’alcalde, Salvi Güell, va explicar que la constitució formal de l’ens es posarà ara a exposició pública, amb la qual cosa l’entrada en funcionament de l’agència i la seva dotació de personal i pressupost només es faran efectius a mitjan 2019, passades les eleccions municipals del maig. Els treballadors i tècnics de les àrees de l’Ajuntament que queden reagrupades passaran a dependre del nou ens autònom.
La necessitat de crear aquest òrgan de gestió fa anys que és sobre la taula a Castelló d’Empúries i s’ha optat per la creació d’un ens autònom, tenint en compte que es vol introduir una governança i participació entre el sector públic i el privat, però sense contribució econòmica del sector privat. Les principals tasques del nou ens seran definir i coordinar la política municipal en matèria de promoció econòmica i turisme, gestionar els ingressos procedents de la taxa turística, definir una línia de màrqueting i comunicació, o planificar l’organització de grans esdeveniments, entre altres.