Economia

L’oli d’oliva Clos de la Torre, de Rabós, a la Xina

És el primer cop que el producte d’alta gamma s’introdueix al país asiàtic

L’oli d’oliva verge extra Clos de la Torre, produït per l’empresa Oleícola de l’Empordà, ha arri­bat a la Xina, con­cre­ta­ment a Hong Kong. L’empresa, situ­ada a Rabós d’Empordà, ha par­ti­ci­pat en la fira Hofex, líder en ali­men­tació i hos­ta­le­ria, que s’ha cele­brat recent­ment en aquesta ciu­tat, en un estand del seu dis­tribuïdor, i ja té a punt la pri­mera comanda amb des­ti­nació al país asiàtic. També tenen pre­vist fer arri­bar el pro­ducte al llarg d’aquest any a la ciu­tat xinesa de Macau.

Mer­cat en crei­xe­ment

L’empresa fa dos anys que tre­ba­lla per intro­duir-se a l’Extrem Ori­ent, “on creix l’interès pels pro­duc­tes de qua­li­tat i salu­da­bles com l’oli d’oliva”, segons explica el gerent de Clos de la Torre, Martí Clos. El mer­cat de l’oli d’oliva a Hong Kong es troba en cons­tant crei­xe­ment mal­grat que el seu con­sum encara és reduït ja que a la cuina local s’uti­lit­zen altres tipus d’oli, sobre­tot vege­tals i de lla­vors, i l’Estat espa­nyol, jun­ta­ment amb Itàlia, és el prin­ci­pal proveïdor d’oli d’oliva verge en aquesta zona. A més, segons expli­quen els res­pon­sa­bles de l’empresa de Rabós, la gran cons­ci­en­ci­ació que hi ha entre els con­su­mi­dors de Hong Kong pels pro­duc­tes salu­da­bles és una opor­tu­ni­tat per al mer­cat d’oli d’oliva català.

La fira Hofex cele­brada a Hong Kong és orga­nit­zada per Messe Düssel­dorf Xina i UBM, una de les pla­ta­for­mes de con­tacte comer­cial més impor­tants per al sec­tor agro­a­li­men­tari a l’Àsia, i amb espe­cial influència al sud-est asiàtic. És una fira exclu­siva pro­fes­si­o­nal i una porta d’entrada al mer­cat xinès.

Clos de la Torre ven prin­ci­pal­ment a països del nord d’Europa, com ara Dina­marca i el Regne Unit, i als Estats Units, mit­jançant la cadena d’ali­ments de luxe Zin­ger­man’s Deli­ca­tes­sen de Mic­hi­gan. També està tre­ba­llant per expor­tar al cen­tre d’Europa, a països com Àustria i Ale­ma­nya, i manté con­tac­tes amb les Fili­pi­nes, Sin­ga­pur, Dubai i Doha perquè l’oli d’oliva d’aquest petit celler de l’Empordà es pugui com­prar a tota la regió asiàtica. També tenen en el punt de mira altres des­ti­na­ci­ons com el Japó o Corea del Sud.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia